|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziÚjra otthonAlföldi Nóra
Home Again – amerikai,
2017. Rendezte és írta: Hallie Meyers-Shyer. Kép: Dean Cundey. Zene: John
Debney. Szereplők: Reese Witherspoon (Alice), Nat Wolf (Teddy), Lake Bell
(Zoey), Candice Bergen (Lillian), Michael Sheen (Austen). Gyártó: Black Bicycle
Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált.
97 perc.
A tévéreneszánsz és az
online-streamelés létezése valóságos áldás, ám üröm a tapsikoló örömben, hogy
kisképernyő uralma alatt nagy múltú műfajok kerülnek talán örök kisképernyős
száműzetésbe a nagyvászonról. A mozi- paradicsomból kihullófélben lévő zsánerek
egyike a romantikus komédia, igaz a műfajt korántsem kell félteni, hiszen a
pihepuha kanapék és rágcsálnivalóval teli spájzok tőszomszédságában igazi
otthonra lel, ahol maximális gondoskodással tudja szórakoztatni a közeget,
amelynek teremtetett.
Örömünnep tehát ha egy
igazi minőségi romkom vásznat ér, főleg, ha olyan, mindenki által szeretett
cukiság királynő tér vissza – pár évnyi indie kiruccanás után –, mint Reese
Witherspoon. Azonban az Újra otthon
rendezője Hallie Meyers-Shyer (Nancy Meyers producer lánya) sajnos vélhetően
maga se tudja, hogy mi keresnivalója van egy negyvenes újdonsült szingli-mami
csöppet kusza sztorijában. Meyers-Shyer elsőfilmesként ugyan képes arra, hogy
egymás után rakjon jeleneteket és párbeszédeket adjon szereplői szájába – ám
érezhetően belegabalyodik a saját ágas-bogas, az egymondatos ismertető alapján
szaftos ezredfordulós francia művészfilmnek ígérkező cselekményébe. Pedig az
alapkonfliktus izgalmas: a frissen elvált kétgyermekes volvós-anyuka egyszer
csak otthonába fogad három fiatal, feltűnően jóképű filmes suhancot, sőt, mi
több, az egyikkel még egy kis románc is bimbózik. Ám mindeközben a másik két
gavallér is kicsit szerelmes lesz az újdonsült pótanya figurába, és mindennek
tetejébe az exférj is felbukkan, hogy további érzelmi viharokat okozzon. A
viharok elmaradnak, de még csak félreértések se támadnak sehol. Az Újra otthon sajnos pont az a film amiből
a szemérmesség, a zavaros vagy butuska motivációk és a kötelező klisék miatt
pont akkor illan el minden izgalomfaktor, amikor a vödör popcorn és a
desszertnek szánt gumicukor is elfogy.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|