|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziA szépség és a szörnyeteg Sándor Anna
Beauty
and the Beast – amerikai, 2017. Rendezte: Bill Condon. Írta: Evan
Spiliotopoulos, Stephen Chbosky. Kép: Tobias A. Schliessler. Zene: Alan Menken.
Szereplők: Emma Watson (Belle), Luke Evans (Gaston), Dan Stevensen (a
Szörnyeteg) Ewan McGregor (Lumiére), Ian McKellen (Cogsworth). Gyártó:
Mandeville Films, Walt Disney Pictures. Forgalmazó: Forum Hungary.
Szinkronizált. 129 perc.
Az
elmúlt években a Disney sorra készíti el klasszikus rajzfilmjei élőszereplős
remake-jeit. Kérdés, hogy ezek
hozzáadnak-e a filmélményhez, azaz, hogy a bevételen túl fel tudnak-e mutatni bármit,
ami az újrázás mellett szól. Bill Condon A
szépség és a szörnyetegje ilyen szempontból a sikertelen próbálkozások közé
tartozik. Nem több egy jó beállításokkal felvett, de fantáziátlanul teátrális
és mesterkélt Broadway-musicalnél, amely mellőz minden potenciális önreflektív
vagy játékos elemet. Nem is a dalok nyomják agyon a történetet, hanem a
felszínes koncepció. A mese kulcsfeszültsége az, hogy a körülmények ellenére
sikerül-e közel kerülnie egymáshoz a két főszereplőnek annyira, hogy a lány beleszeressen
az elátkozott hercegbe. Valójában ennek a folyamatnak a hiteles ábrázolásán áll
vagy bukik minden feldolgozás sikere, és ezt a maga eszközeivel a 1991-es
rajzfilm egészen szépen meg is ugrotta. Az élőszereplős változat viszont
visszavág ebből a fókuszból, hogy helyette sekélyes vulgár-pszichológiával
fejtegesse a szereplők élettörténetét, mintha ez önmagában elég lenne ahhoz,
hogy hipp-hopp egymás karjai közt találják magukat.
Mindezen nem segít, hogy Emma Watson színészi eszköztára sem sokat fejlődött a Harry Potter óta, még a rajzolt Belle
arcjátéka is több érzelmet fejez ki, mint az övé. Persze, ott a kikacsintás, hogy éppen a női
jogi aktivista Watson játssza el a protofeminista Belle-t, de ezen kívül mást
nem tud felmutatni. A szörnyeteg hasonlóan járt, bár Dan Stevens mimikáját a
steril CGI semmisíti meg. A show-t egyértelműen a bájgúnár Gastont alakító Luke
Evans és a haverja lopják el, akik lubickolnak a szerepükben. A film
súlytalanságát pedig jól illusztrálja, hogy a finálét leszámítva egyedül
Evansék jelenetei azok, ahol érezhető színészi jelenlét. A többi csupán
szépséges, papírmasé díszletek és figurák sokasága a színpadon.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 4 átlag: 5.75 |
|
|
|
|