|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziAngyali szemekNagy V. Gergő
The Face of an Angel –
brit, 2014. Rendezte: Michael Winterbottom. Szereplők: Daniel Brühl, Kate
Beckinsale, Cara Delevingne. Forgalmazó: ADS Service. 97 perc.
Ismerjük ezt a trükköt:
a témáját megragadni képtelen művész jobb híján arról készít filmet, ahogy
küszködik. A betegesen termékeny Michael Winterbottom ezt a kétes szavatosságú
mutatványt vezeti elő a legutóbbi munkájában. A bűnügyi izgalmakkal kecsegtető
cselekmény egy megroppant önbizalmú rendezőről mesél, aki a 2007-ben brutálisan
meggyilkolt angol diáklány, Meredith Kercher nagy nyilvánosságot kapott ügyéből
igyekszik játékfilmet készíteni – szóval ugyanazt csinálja, mint feltehetően
Winterbottom a film forgatása előtt. A rendező alteregója (Daniel Brühl) egyre
csak Perugiában császkál, máskor fojtott dühvel figyeli a tabloid újságírók szenzációéhségét,
vagy kislányával skype-olgat, de leginkább a megfelelő nézőpontot keresi a
gyilkossági ügyhöz – viszont az Istennek se találja meg. Merthogy az Erasmusos
cserediákok könnyű drogokban és orgiákban gazdag életvilágát Dante Isteni színjátékával közös nevezőre
hozni – hát ez minden, csak nem egy megvilágító nézőpont. És hiába bukik el a
főhős Angyali szemek című filmterve,
ha egyszer mi mégis az Angyali szemek
című filmet látjuk: feszült mystery thriller helyett enervált drámát a művészi
krízisről, amelyben kedvetlenül odakent jelenetek, keresett Dante-utalások és
idétlen álombetétek (az egyikben egy Troma-filmbe illő CGI-szörny pusztít)
sorjáznak, a főszereplő és dekoratív újságírótársa (Kate Beckinsale)
kellemetlen zavarban markolásszák egymást, és minden jószándék dacára sem
sikerül Meredith Kercernek méltó emléket, a jól ismert ügyről pedig bármi
eredetit állítani. Winterbottom mélyen önreflektív, de hervasztóan lapos filmet
forgatott: talán jobban járt volna, ha a producerek őt is kirúgják, mint ahogy
nyámnyila hősét a film zárlatában.
Extrák: Semmi
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 19 átlag: 4 |
|
|
|
|