KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csábítunk és védünk

Csiger Ádám

Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.

Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez a film inkább a 48 órát, mivel a nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós road movie-ba fordul.

Míg a Koszorúslányok óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher rendezéseVergara imázsához illően könnyedebb és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs, amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba léphet, új filmje visszatérés a Doktor Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról is árulkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12271