KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A szobatárs

Varga Zoltán

The Roommate – amerikai, 2011. Rendezte: Christian E. Christiansen. Szereplők: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet. Forgalmazó: InterCom. 87 perc.

Barbet Schroeder 1992-es pszichothrillere, az Egyedülálló nõ megosztaná… mûfajának egyik figyelemre méltó tétele volt, feszült, hátborzongató és pontos tanulmány a megszállottság természetrajzáról. A lakótársa hasonmásává alakuló zavarodott lány történetét a kora huszonéves egyetemi hallgatók közegéhez illesztve láthatjuk új kiadásban A szobatárs címû, álremake-ként felfogható álthrillerben. A feltehetõleg továbbra is az ismeretlenség homályában maradó rendezõ, Christian E. Christiansen munkáját akár a thriller mûfajáról forgatott értekezésnek is tekinthetjük, amennyiben tankönyvbe illõ példa arra, hogy a zsáner történetsémái és suspense-alapú hatásmechanizmusa miként ne érvényesüljenek. Hiába szaporodnak a szobatárs mentális komplikációira utaló gyanús jelek, hiába használ erõszakot a lány nemcsak kellemetlenkedõ riválisai, de olykor önmaga ellen is – mindez a koleszfolyosók és -zuhanyozók miliõjében reménytelenül együgyû, s élét veszti az egyetemi bulik itókái és a tanórák követelte roppant szellemi erõfeszítések közepette. Annál is inkább, mert a thrillerhelyzetek megdöbbentõen ártalmatlanná fokozódnak le (a fenyegetés a fürdõben), vagy sehová sem vezetnek (az elcsábított barátnõ rejtélye). A Schroeder-film nyomasztó lélektani hadviselésének kollégiumi megismétlése önparódiába torkollik, amely még a Végzetes vonzerõbõl és a Szerencsétlen balesetbõl is merít, ám a veszélyes szobatársat játszó Leighton Meester hiába emlékeztet kínosan az utóbbi thrillerben debütáló Alicia Silverstone-ra, a film velük szemben is alulmarad.

Extrák: audiokommentár a rendezõvel; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10775