KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/május
• Galsai Pongrác: Kézimunka a Cséry-telepen Majd holnap
• Lengyel Balázs: Mennyi reménytelenséget bír el egy gyerekfilm Veszélyes játékok
• Székely András: Morgások és macskák 1979-es rajzfilmekről
• Egyed László: Népszerű-e a tudományos?
• Rubanova Irina: Asszony a felvevőgéppel Larisza Sepityko portréjához
• Rubanova Irina: Falusi apokalipszis Moszkvai tudósítónk beszélgetése Elem Klimovval
• Bikácsy Gergely: Család – megbocsátok! Szívzörej
• Bádonfai Gábor: Közös gyermekkorunk Még egyszer A facipő fája című filmről
• Szilágyi János: Volt egyszer egy film...
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Mireille és egyéb fiatalok Sanremo
• Bikácsy Gergely: Kérdőjelek és komédiák Kassa

• Köllő Miklós: Mire figyelünk a nyolcvanas években? Filmstúdiók: számvetés és önértékelés II.
• Gazdag Gyula: M. v.
• Rózsa Zoltán: Isten, Haza, Tekintély Portugál fantomok
VITA
• Veress József: Beszéljünk a filmcímekről
• Csala Károly: Válasz helyett Veress Józsefnek
LÁTTUK MÉG
• Ledniczky Márton: Földi űrutazás
• Miklósi Klára: Talaj nélkül
• Koltai Ágnes: A nagy álom
• Harmat György: Államérdek
• Schéry András: Hazatérés
• Veress József: Szerelmi vallomás
• Józsa György Gábor: Sorsok
• Kulcsár Mária: Goodbye és ámen
• Koltai Ágnes: Mindent bele, csak rá ne fázzunk
• Veress József: Bumfordi
• Csala Károly: Az anya, a lány és a szerető
TELEVÍZÓ
• Bor Ambrus: Pozitívot minden negatívról – vagy pozitívot minden negatívból? Apám kicsi alakja
• Koltai Tamás: John és Jancsi Drága kisfiam
• Mezei András: A mélységből
• Ökrös László: Különleges nyomozás Részeg eső
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Eper és vér
• Karcsai Kulcsár István: BÚÉK
• Karcsai Kulcsár István: Halál Velencében
KÖNYV
• Voigt Vilmos: Emilio Garroni: Szemiotika és esztétika
POSTA
• Dominus Péter: Mindennapok Oidipusza és az időutazás Olvasói levél
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat David Robinson; Irina Rubanova

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A sas és a sárkány

Géczi Zoltán

Tian jiang xiong shi/Dragon Blade – kínai, 2015. Rendezte: Daniel Lee. Szereplők: Jackie Chan, John Cusack, Adrian Brody, Peng Lin. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 127 perc.

 

Különös hibrid Daniel Lee filmje: a szakmai képességeit egyébiránt már számos alkalommal bizonyított rendező (14 Blades, Three Kingdoms) ezúttal egy kelet-nyugat történelmi crossover-eposzt készített, amelyhez nemzetközi sztárgárdát (Jackie Chan, John Cusack, Adrian Brody) szerződtettek a kínai producerek. A messze keletre vetődött római légió és a Selyemút felügyeletével megbízott katonai helyőrség története az író–rendező szándéka szerint a testvériségről, a kultúrákon és politikai érdekeken felülemelkedő emberségről és hősiességről zeng ódát, ám a dermesztően alulírt, a bugyutaságig egyszerű dramaturgiai megoldásokkal és sükebóka dialógusokkal terhelt forgatókönyv gyilkos béklyóként fojtja meg a mozit. A roskatag cselekményt sűrűn tagoló harci jelenetek voltaképpen gondosan koreografált, gyors, dinamikus, sőt, megkockáztatom: a homlokegyenest különböző fegyverzetekből és harcmodorokból adódóan akár eredetinek is nevezhető összecsapások, a nézőben mégis kétségek ébrednek; John Cusack és Adrian Brody személyétől, színészi karakterétől szembeszökően idegen a harcedzett római kardforgatók szerepe, Jackie Chan pedig, és ezt időszerű volna végre belátni, menthetetlenül kiöregedett az ilyesféle karakterekből. Eme disszonanciát a kínai harcművészeti filmek új hullámára jellemző módon kimunkált díszletek, a nívós operatőri munka vagy a színvonalas vágás sem oldhatja fel – aligha véletlen, hogy a nyugati filmforgalmazásban elhanyagolhatóan csekély bevételekre tett szert A sas és a sárkány, miközben a kínai piacon kirívóan magas, 121 millió dolláros bevételt fiadzott.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/07 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12820