KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/április
• Csala Károly: Van-e arca Bencsiknek? Békeidő
• Székely Gabriella: Gyógyítsuk meg egymást! Orvos vagyok
• Matos Lajos: Sámán vagy Showman? Medikusok az Orvos vagyok című filmről
• Hámori Ottó: Álomfejtés Utolsó előtti ítélet
• Kósa Ferenc: Olmi árvái A facipő fája
• Kristó Nagy István: Voks a béka mellett Habfürdő
PRO ÉS KONTRA
• Takács Ferenc: Átok földjén Apokalipszis most
• Gábor Pál: Őrület Walkür-zenére Apokalipszis most
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Vagy helyett és Nyugat-Berlin

• Galsai Pongrác: Úgynevezett valóságok Korkedvezmény
• Michałek Bolesław: Az erkölcsi nyugtalanság filmművészete
• Gambetti Giacomo: Fellini és A nők városa
• Marx József: Mit tehet egy stúdió egy szál magában? Filmstúdiók: számvetés és önértékelés I.
• Bádonfai Gábor: Önnekrológ Meghitt családi kör
• Czeizel Endre: Kábítószer és fantázia A hallucináció ábrázolása filmen
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Utazás a világ végére
• Harmat György: Futárszolgálat
• Hegedűs Tibor: Robert és Robert
• Grawátsch Péter: A rejtélyes bankbetét
• Tótisz András: Ezüstnyereg
• Gervai András: A szökevény
• Koltai Ágnes: Nagyivók
• Loránd Gábor: A repülő madár árnyéka
• Tótisz András: Válaszút előtt

• Kelecsényi László: Nosztalgiánk természete A Karády-szindróma
TELEVÍZÓ
• Mezei András: Miközben a csupasz égő egyet hunyorgott Hat év történelem
• Ökrös László: Szelíd groteszk ellenpontozással Prolifilm
TÉVÉMOZI
• Bikácsy Gergely: Vincent, François, Paul és a többiek
• Bikácsy Gergely: Mussolini végnapjai
• Molnár Gál Péter: Lady Hamilton
TELEVÍZÓ
• Koltai Tamás: Szegény kis amorozó Ez a Józsi, ez a Józsi
• Mágori Erzsébet: Centiméterekkel a valóság fölött Nemlétezik történetek
• Bársony Éva: Győzelem, ami felér egy vereséggel Visszajelzés
• Berkes Erzsébet: Ebszex, avagy az elkutyult kutyálkodás Kasparek
KÖNYV
• Molnár Gál Péter: Montázs-könyv
POSTA
• Bajomi Lázár Endre: Mit lopott Saint-Just?
• Lukácsy Sándor: Csakugyan lopott-e Saint-Just?
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Ulrich Gregor

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csábítunk és védünk

Csiger Ádám

Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.

Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez a film inkább a 48 órát, mivel a nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós road movie-ba fordul.

Míg a Koszorúslányok óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher rendezéseVergara imázsához illően könnyedebb és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs, amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba léphet, új filmje visszatérés a Doktor Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról is árulkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12271