KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/március
• Faragó Vilmos: Esettanulmány Harcmodor
• Pünkösti Árpád: Mozi vagy anti-mozi? Dárday istván és Szalai Györgyi a Harcmodorról
• Lukácsy Sándor: Jó Tiborc a rossz XX. században Fábián Bálint találkozása Istennel
• Csalog Zsolt: Nem csak „cigány film” Koportos
• Zsugán István: „Meghalt a mozi, éljjen a video!” Római beszélgetés Michelangelo Antonionival
• N. N.: Michelangelo Antonioni filmjei
• N. N.: A fotópályázat nyertesei
• Nemes Nagy Ágnes: Anti-antik Pasolini Oidipusz királya
• Matos Lajos: Mert A Sebészek Humanisták M.A.S.H.
• Hegedűs Tibor: Öregfiúk a moziarénában Glória / Szenzáció!
• Bársony Éva: Varázsige: a mozgás Gross Arnold és a film
• R. Székely Julianna: Foglalkozása: gyártásvezető
LÁTTUK MÉG
• Iszlai Zoltán: Gyorshajtás
• Schéry András: Akiket forró szenvedély hevít
• Iszlai Zoltán: Csendes amerikai Prágában
• Veress József: Szerelem első látásra
• Koltai Ágnes: Akció a fegyvertárnál
• Loránd Gábor: Harminc lány és Pythagoras
• Schéry András: Mennyire szerettük egymást
• Tardos János: Négy bandita, tíz áldozat
• Bársony Éva: Az ismeretlen katona lakkcipője
• Hegedűs Tibor: Őrült nők ketrece
• Fekete Ibolya: Gengszterek sofőrje
• Bende Monika: A tajga császárának végnapjai
• Tótisz András: Az ember nem nőhet fel mese nélkül
TELEVÍZÓ
• Fábri Anna: A bolondok kvártélya Krúdy a képernyőn
• Loránd Gábor: Kétfélidős adaptáció A sipsirica
• Feuer Mária: A bába és mecénás: operák a tévében Lendvay, Ránki, Stravinsky
TÉVÉMOZI
• Zalán Vince: A magyar ugaron
• Csala Károly: Férfias idők
• Csala Károly: Hűtlen asszonyok
TELEVÍZÓ
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ott lenni Felületes megjegyzések az amerikai televízióról
• Kristóf Attila: A szórakoztatás felelőssége Humor a tévében 3.
KÖNYV
• Fáber András: Kinek kell ma Balázs Béla?
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Michel Ciment; Giacomo Gambetti

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Olvasói levél

Erdély Miklós munkássága

Erdély György

Peternák Miklós

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

A Filmvilág 1986/8. számának 32. lapján Életműtöredék címen néhány téves információ jelent meg Erdély Miklós munkásságáról, melyeket helyesbíteni szeretnénk.

1. Erdély Miklósnak soha nem volt életmű-kiállítása, az 1986. április 11-én, Óbudán nyílt kiállításon az elmúlt három évben készített festményeiből egy válogatás, és azok közvetlen előzményeként néhány régebbi grafika, montázs volt látható.

2. Az amszterdami Works and Words fesztiválon akciót mutatott be, Eskaton-Exit for Tibor Hajas címen, és vetítette Álommásolatok című filmjét.

3. New Yorkban a Millenium filmközpontban Álommásolatok című filmjét vetítették. Vonat-út című filmje külföldön csupán az 1985-ös zágrábi zenei biennale kapcsolódó rendezvényén, a Multimédia Központban került bemutatásra.

4. A Rejtett paraméterek (1968), az Antiszempont (1971) és az Új kávézó nyílt a Szamuely utcában (1972) privát produkciók, nem a Balázs Béla Stúdióban készültek.

Tisztelettel:

Erdély György

Peternák Miklós

Budapest, 1986. augusztus 25.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/10 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5715