KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/március
• Faragó Vilmos: Esettanulmány Harcmodor
• Pünkösti Árpád: Mozi vagy anti-mozi? Dárday istván és Szalai Györgyi a Harcmodorról
• Lukácsy Sándor: Jó Tiborc a rossz XX. században Fábián Bálint találkozása Istennel
• Csalog Zsolt: Nem csak „cigány film” Koportos
• Zsugán István: „Meghalt a mozi, éljjen a video!” Római beszélgetés Michelangelo Antonionival
• N. N.: Michelangelo Antonioni filmjei
• N. N.: A fotópályázat nyertesei
• Nemes Nagy Ágnes: Anti-antik Pasolini Oidipusz királya
• Matos Lajos: Mert A Sebészek Humanisták M.A.S.H.
• Hegedűs Tibor: Öregfiúk a moziarénában Glória / Szenzáció!
• Bársony Éva: Varázsige: a mozgás Gross Arnold és a film
• R. Székely Julianna: Foglalkozása: gyártásvezető
LÁTTUK MÉG
• Iszlai Zoltán: Gyorshajtás
• Schéry András: Akiket forró szenvedély hevít
• Iszlai Zoltán: Csendes amerikai Prágában
• Veress József: Szerelem első látásra
• Koltai Ágnes: Akció a fegyvertárnál
• Loránd Gábor: Harminc lány és Pythagoras
• Schéry András: Mennyire szerettük egymást
• Tardos János: Négy bandita, tíz áldozat
• Bársony Éva: Az ismeretlen katona lakkcipője
• Hegedűs Tibor: Őrült nők ketrece
• Fekete Ibolya: Gengszterek sofőrje
• Bende Monika: A tajga császárának végnapjai
• Tótisz András: Az ember nem nőhet fel mese nélkül
TELEVÍZÓ
• Fábri Anna: A bolondok kvártélya Krúdy a képernyőn
• Loránd Gábor: Kétfélidős adaptáció A sipsirica
• Feuer Mária: A bába és mecénás: operák a tévében Lendvay, Ránki, Stravinsky
TÉVÉMOZI
• Zalán Vince: A magyar ugaron
• Csala Károly: Férfias idők
• Csala Károly: Hűtlen asszonyok
TELEVÍZÓ
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ott lenni Felületes megjegyzések az amerikai televízióról
• Kristóf Attila: A szórakoztatás felelőssége Humor a tévében 3.
KÖNYV
• Fáber András: Kinek kell ma Balázs Béla?
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Michel Ciment; Giacomo Gambetti

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Kutyahideg

Vincze Árpád

Eight Below – amerikai, 2006. Rendezte: Frank Marshall. Szereplők: Paul Walker, Moon Bloodgood, Bruce Greenwood, Jason Biggs. Forgalmazó: InterCom. 116 perc. 

A producerként több tucat mozit jegyzõ Frank Marshall az Arachnophobia, az Életben maradtak és a Kongó után negyedik saját rendezésében is valós alapanyaghoz nyúlt. 1958-ban egy japán expedíció tagjainak szánhúzó kutyáik nélkül kellett elhagyniuk az Antarktiszt, hogy elkerüljenek egy hatalmas vihart. A megláncolt állatok a zord idõjárás és az éhség szorításában vívták élethalálharcukat, miközben gazdájuk hónapokon át hiába reménykedett a visszatérésben. Az eseményekbõl 1983-ban japán stáb forgatott történethû játékfilmet (Nankyoku monogatari avagy – nemzetközi forgalmazásban: –Antarctica.)

Marshall jelenbe áthelyezett sztorija csak kevéssé emlékeztet az eredeti eseménysorra. A drámaiság szolid – Disney-világban járunk! –, az amerikaivá lett figurák ismerõsek: egy férfi, aki mindent megtenne a kutyáiért, egy nõ, akinek alig van több dolga, mint a zárójelenetben csókot váltani a férfival, egy baráttá váló idegen és egy rajzfilmbe illõ, mókás mellékalak, aki a humor pillanataiért felelõs.

Ahogyan a számos fajtáról szóló számtalan kutyás filmben (A vadon szavától a Kutyabajnokig), az állatok most is okosak, hûségesek és kitartók, így bizonyos, hogy sokan lelkesülten és aggódva figyelik a gördülékenyen elõadott, szívszorító és hepiendbe torkolló igaztörténet-mesét. A figyelmesebbek meg konstatálhatják, hogy az ebek viselkedése idõnként gyanúsan ember-logikájú, s akit nem varázsol el a sok szép kutyatekintet, egy-két pillanatban még meg is ijedhet: a kutyák mintha megszólalni készülnének…

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10813