KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/március
• Faragó Vilmos: Esettanulmány Harcmodor
• Pünkösti Árpád: Mozi vagy anti-mozi? Dárday istván és Szalai Györgyi a Harcmodorról
• Lukácsy Sándor: Jó Tiborc a rossz XX. században Fábián Bálint találkozása Istennel
• Csalog Zsolt: Nem csak „cigány film” Koportos
• Zsugán István: „Meghalt a mozi, éljjen a video!” Római beszélgetés Michelangelo Antonionival
• N. N.: Michelangelo Antonioni filmjei
• N. N.: A fotópályázat nyertesei
• Nemes Nagy Ágnes: Anti-antik Pasolini Oidipusz királya
• Matos Lajos: Mert A Sebészek Humanisták M.A.S.H.
• Hegedűs Tibor: Öregfiúk a moziarénában Glória / Szenzáció!
• Bársony Éva: Varázsige: a mozgás Gross Arnold és a film
• R. Székely Julianna: Foglalkozása: gyártásvezető
LÁTTUK MÉG
• Iszlai Zoltán: Gyorshajtás
• Schéry András: Akiket forró szenvedély hevít
• Iszlai Zoltán: Csendes amerikai Prágában
• Veress József: Szerelem első látásra
• Koltai Ágnes: Akció a fegyvertárnál
• Loránd Gábor: Harminc lány és Pythagoras
• Schéry András: Mennyire szerettük egymást
• Tardos János: Négy bandita, tíz áldozat
• Bársony Éva: Az ismeretlen katona lakkcipője
• Hegedűs Tibor: Őrült nők ketrece
• Fekete Ibolya: Gengszterek sofőrje
• Bende Monika: A tajga császárának végnapjai
• Tótisz András: Az ember nem nőhet fel mese nélkül
TELEVÍZÓ
• Fábri Anna: A bolondok kvártélya Krúdy a képernyőn
• Loránd Gábor: Kétfélidős adaptáció A sipsirica
• Feuer Mária: A bába és mecénás: operák a tévében Lendvay, Ránki, Stravinsky
TÉVÉMOZI
• Zalán Vince: A magyar ugaron
• Csala Károly: Férfias idők
• Csala Károly: Hűtlen asszonyok
TELEVÍZÓ
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ott lenni Felületes megjegyzések az amerikai televízióról
• Kristóf Attila: A szórakoztatás felelőssége Humor a tévében 3.
KÖNYV
• Fáber András: Kinek kell ma Balázs Béla?
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Michel Ciment; Giacomo Gambetti

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A szobatárs

Varga Zoltán

The Roommate – amerikai, 2011. Rendezte: Christian E. Christiansen. Szereplők: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet. Forgalmazó: InterCom. 87 perc.

Barbet Schroeder 1992-es pszichothrillere, az Egyedülálló nõ megosztaná… mûfajának egyik figyelemre méltó tétele volt, feszült, hátborzongató és pontos tanulmány a megszállottság természetrajzáról. A lakótársa hasonmásává alakuló zavarodott lány történetét a kora huszonéves egyetemi hallgatók közegéhez illesztve láthatjuk új kiadásban A szobatárs címû, álremake-ként felfogható álthrillerben. A feltehetõleg továbbra is az ismeretlenség homályában maradó rendezõ, Christian E. Christiansen munkáját akár a thriller mûfajáról forgatott értekezésnek is tekinthetjük, amennyiben tankönyvbe illõ példa arra, hogy a zsáner történetsémái és suspense-alapú hatásmechanizmusa miként ne érvényesüljenek. Hiába szaporodnak a szobatárs mentális komplikációira utaló gyanús jelek, hiába használ erõszakot a lány nemcsak kellemetlenkedõ riválisai, de olykor önmaga ellen is – mindez a koleszfolyosók és -zuhanyozók miliõjében reménytelenül együgyû, s élét veszti az egyetemi bulik itókái és a tanórák követelte roppant szellemi erõfeszítések közepette. Annál is inkább, mert a thrillerhelyzetek megdöbbentõen ártalmatlanná fokozódnak le (a fenyegetés a fürdõben), vagy sehová sem vezetnek (az elcsábított barátnõ rejtélye). A Schroeder-film nyomasztó lélektani hadviselésének kollégiumi megismétlése önparódiába torkollik, amely még a Végzetes vonzerõbõl és a Szerencsétlen balesetbõl is merít, ám a veszélyes szobatársat játszó Leighton Meester hiába emlékeztet kínosan az utóbbi thrillerben debütáló Alicia Silverstone-ra, a film velük szemben is alulmarad.

Extrák: audiokommentár a rendezõvel; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10775