|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégKárhozott szeretőkHerpai Gergely
Ask the Dust – amerikai, 2006. Rendezte és írta: Robert Towne. Kép: Caleb Deschanel. Zene: Ramin Djawadi, Heitor Pereira. Szereplők: Colin Farrel (Arturo Bandini), Salma Hayek (Camilla Lopez), Donald Sutherland (Hellfrick), Eileen Atkins (Mrs. Hargraves). Gyártó: Paramount. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 117 perc.
John Fante Depression Era című regényéből készült filmben Colin Farrell egy fiatal, ambiciózus, de annál szegényebb írót alakit, aki a 30-as évek Los Angelesében egy szállodai szobában tengeti életet, mígnem össze nem hozza a sors Camillával, a tüzes és gyönyörű mexikói felszolgálólánnyal (Salma Hayek).
Habár a történet eleinte érdekesen indul, sok furcsa figurával és szituációval, az izgalmasnak tűnő szálak végül nem vezetnek sehová, csak egy banális és semmitmondó szerelmi viszonyba. Pedig a feszült jelenetek még csak nem is hiányoznak a filmből, láthatunk éjszakai meztelen fürdőzést a viharos tengerben, egy váratlan földrengést, egy veszélyesnek tűnő szerelmi viszonyt Bandini és egy eltorzult testű femme fatale között, de végül az összes helyzet a lehető legsablonosabb módon zárul. Bandini motivációi és cselekedetei egyre érthetetlenebbek, és Colin Farrell szokásos négy-öt sztenderd arckifejezése, illetve a rosszul megírt forgatókönyv kevés ahhoz, hogy legalább a film végére megértsük, miért viselkedett sokszor oly kegyetlenül és bosszantóan ostobán Camillával a férfi. Az egyetlen, aki miatt érdemes megnézni a filmet, az Salma Hayek a büszke, de sebezhető mexikói lány szerepében.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1324 átlag: 5.3 |
|
|
|
|