KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/február
• Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
• Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
• N. N.: A magyar film – ma
• Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
• N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
• Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága

• Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
• Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
• Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
• Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
• Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
• Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
• Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
• Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
• Molnár Gál Péter: Fedora
• Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
• Loránd Gábor: Vállalom, főnök
• Veress József: Karrier
• Koltai Ágnes: A fekete halál
• Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
• Zalán Vince: Skalpvadászok
• Galgóczy Judit: A halott vissztér
• Bikácsy Gergely: Megközelítések
• Bende Monika: Oké, spanyolok
• Csala Károly: Irány: Belgrád!

• Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Kijön a tévé
• Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
• Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
• Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
• Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
• N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
• Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
• Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
• N. N.: Posta

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

A Dogma tisztasági fogadalma

N. N.

 

1.        A felvételeket valóságos helyszíneken kell készíteni. A helyszínt nem szabad kiegészíteni sem kellékkel, sem díszlettel. (Ha egy kellék szükséges az akcióhoz, akkor olyan környezetet kell választani, amelyben megtalálható ez a kellék.)

2.        A hangot sohasem szabad a képtől függetlenül felvenni, és fordítva. Zenét tehát nem szabad alkalmazni, kivéve, ha a forgatás helyszínén jelen van, hallható.

3.        Kötelező a kézikamera használata. A kézikamerával azonban mindenféle mozgás és megállás megengedett. (A filmnek nem kell ott játszódnia, ahol a kamera található – ott kell filmezni, ahol a film játszódik.)

4.        Színes filmre kell forgatni. Tilos mindenfajta megvilágítás. (Azokat a jeleneteket, amelyek felvételéhez túl kevés a fény a nyersanyag expozíciós értékéhez mérve – el kell hagyni, vagy egy egyszerű lámpát kell a kamerára helyezni.)

5.        Tilos mindenfajta optikai trükk és a különböző szűrők használata.

6.        A film nem tartalmazhat öncélú jeleneteket. (Gyilkosságok, fegyver stb. kizárva.)

7.        Tilos mindenféle eltávolodás a film tér-idejétől. Másképpen szólva: a filmnek itt és most kell játszódnia.

8.        Kizárt minden műfaji film.

9.        35 mm-es filmre kell forgatni.

10.    A rendező neve nem szerepelhet a főcímlistán.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 24. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1769