|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsaló csajokTüske Zsuzsanna
The Hustle –
amerikai, 2019. Rendezte: Chris Addison. Írta: Dale Launer, Paul Henning és
Stanley Shapiro. Kép: Michael Coulter. Zene: Anne Dudley. Szereplők: Anne
Hathaway (Josephine), Rebel Wilson (Penny), Alex Sharp (Thomas), Ingrid Oliver
(Desjardins). Gyártó: Camp Sugar / Pin High Productions / MGM. Forgalmazó:
Fórum Hungary. Szinkronizált. 94
perc.
Az
1988-as Riviéra vadorzói mai napig
nem veszített szélhámos vonzerejéből: fanyar sármjával és sziporkázó humorával
még 1964-es eredetijét, a szintén glancos, bár kevésbé vitriolos Dajkamesék hölgyekneket is lekörözte. A
klasszikus David Niven-Marlon Brando és a még emlékezetesebb Michael
Caine-Steve Martin szemfényvesztő duó mutatványa cseppet sem szorult
leporolásra, az álomgyár számára azonban az ötletszegénység és bevételszerzés
elegendő indokot jelentett arra, hogy a legfrissebb trend szerint átírja a
sikerképletet, és az idei verzióban sztárhölgyekre húzza a svindler-nadrágot. A
helyszín ezúttal is a francia Azúr-part, azonban felszínes milliomos-bukszák
helyett immár a megmentő szerepben tetszelgő, együgyű pénzeszsákok az áldozatai
a két kóklerinának, akik versenyre kelnek a balekoktól hemzsegő
vadászterületért.
A Csaló csajok szinte jelenetről jelenetre
leköveti a Riviéra vadorzói
cselekményét, az előd eleganciájának azonban már a szereplőválasztással búcsút
int: a Niven és Caine által megformált idősödő, nagystílű angol figura
méltóságát hiába is keresnénk az Anne Hathaway-féle karót nyelt, sznob libában,
de még rosszabb választás Rebel Wilson, akinek bunkó dömperlány karakteréhez
képest még a korábbi verziók faragatlan, pitiáner csalói is úrifiúnak tűnnek.
Az eddig sorozatokban dolgozó Chris Addison első mozi-bóvlija még soványabb
sikerekre érdemes, mint a női szereplőkkel újragondolt Szellemirtók vagy Ocean’s 8
kísérletei, amelyek érdektelenségbe fulladtak ugyan, de legalább nem keverték
össze a tökösséget a tahósággal, hogy másfél órányi útszéli attrakcióval
próbáljanak palimadarakat fogni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|