|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziHárom egyforma idegenBarkóczi Janka
Three
Identical Strangers – amerikai, 2019. Rendezte és írta: Tim Wardle. Kép: Tim
Cragg. Zene: Paul Saunderson. Szereplők: Edward Galland, David Kellerman,
Robert Shafran. Gyártó: Raw TV / CNN Films. Forgalmazó: Mozinet. Feliratos. 96 perc.
Mi
történik, ha valaki befordul a sarkon, és váratlanul szembe találkozik saját
magával? És mi van akkor, ha ez a következő sarkon megismétlődik? Tim Wardle az
1980-as évek egyik világraszóló sztoriját dolgozza fel a Három egyforma idegen című dokumentumfilmben, egy olyan történetet,
amit sokan ismernek ugyan, de nem lehet elégszer hallani. 1961 nyarán
hármasikrek születtek New Yorkban, az anya azonban nem tarthatta meg a babákat.
A kicsik egy adoptálásra szakosodott ügynökséghez kerültek, ahol
szétválasztották őket, és egyenként kerestek új családot számukra. A szervezet
munkatársai nem közölték az örökbefogadó szülőkkel azt az apróságot, hogy két
másik testvér is létezik, így a három gyerek külön nevelkedett, egymásról mit
sem tudva, eltérő környezetben, más-más lehetőségek és korlátok között. Amikor
19 év után véletlenül újra találkoztak, az első sokkot és eufóriát követően,
számtalan nyugtalanító kérdés merült fel. Hamarosan kiderült, hogy mind a fiúk,
mind a szülők egy tudományos kísérlet alanyai voltak, aminek aztán
beláthatatlan hatása lett az életükre.
Az
ikerlét misztériuma és egy izgalmas thriller keveredik ebben a könnyedén
előadott, mégis súlyos etikai dilemmákat feszegető filmben. A sodró erejű történet
újabb és újabb fordulatokat tartogat, az alkotók pedig jó ritmusban játsszák ki
ezeket. Amikor a néző már azt hinné, hogy mindent ért, és innentől csak az
önismétlés jöhet, ismét egy váratlan felfedezés vagy hihetetlen meglepetés
következik. A dramatizált jelenetek és az interjúk tökéletes arányban vannak
egymással, az érintettek érzelmes és bölcs megállapításai lenyűgözők és
borzongatók egyszerre. Nem tudni, hogy végül ki fogja megoldani a rejtélyt,
mert a probléma az elmúlt évtizedekben csak egyre bonyolultabb lett. Úgy tűnik,
hogy egy saját magunk megértéséhez vezető kirakós darabkáit keressük, és
korántsem biztos, hogy valaha is megtaláljuk az összeset.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|