|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDGyerekrablókKovács Patrik
Kidnap – amerikai, 2018. Rendezte: Luis Prieto. Szereplők: Halle
Berry, Sage Correa, Chris McGinn. Forgalmazó: ProVideo. 95 perc.
Korunk divatos álomgyári mozihősei a sámsoni erejű heroinák, a
tesztoszterontól duzzadó alfanőstények: ma már szinte alig készülhet nélkülük
női akciófilm. A Gyerekrablók azonban
– nem fősodorbeli produkció lévén – üdítően kilóg a sorból: hősnője, Karla
(Halle Berry), az egyszerű gyorséttermi felszolgáló azzal kénytelen
szembesülni, hogy kisfiát (Sage Correa) a szeme láttára rabolják el. Autóba
pattan, és kétségbeesett hajsza veszi kezdetét, melynek során lassan
felcserélődnek a szerepek: a megfélemlített anyuka belefog a szedett-vetett
emberkereskedők levadászásába.
Eddig hát a papírvékony történet, s a Knate Lee által jegyzett
szkript aligha lesz írói mesterkurzusok szemléltetőanyaga, a Gyerekrablók megvalósítása azonban két
tekintetben is rendhagyó. Egyrészt karakterizálásában: Karla – az uralkodó
trendeknek ellentmondva – törékeny és labilis nőalak, aki nem kimagasló
rátermettségének, hanem egy sor véletlenszerű történésnek, továbbá az
antagonisták baklövéseinek köszönheti, hogy képes talpon maradni, sőt
visszavágni. Mindettől kissé talajközeli lesz a film, nemkülönben attól, hogy –
a thriller bevett szabályait figyelmen kívül hagyva – a szüzsé idejekorán
teljes tudatosságra ébreszti a nézőt a gonosztevők kilétét és motivációit
illetően.
Az Elrabolva-trilógiából
és számtalan országúti thrillerből (Spielberg Párbajától kezdve A félelem
útján című B-kategóriás darabig) összegyúrt cselekményvilág valamennyi
elemét ismerjük már korábbról, s ugyan a Gyerekrablók
felvonultatja az alapszituációból fakadó összes – erősen limitált számú –
bonyodalmat, Luis Prieto rendező egyikbe sem csempész valódi feszültséget.
Emellett néhány logikai bakugrás is tarkítja a cselekménymenetet, és a szerény
kivitelű akciójelenetek sem képesek egyensúlyba hozni a mérleget, míg némely
vizuális truváj (függőleges svenk, hatásvadász lassítások) zavaróan modoros. És
bár a történet helyszínéül szolgáló, lidérces-mocsaras Louisiana temérdek
bűnügyi opusban (az Angyalszívtől a True Detective-szériáig) szimbolikus,
pokolbéli tájként funkcionál, a Gyerekrablók
esetében sajnos csupán érdektelen biodíszlet. Halle Berry ellenben korát
meghazudtolóan attraktív és szimpatikusan esendő: még azt is megbocsátjuk neki,
hogy a zárlatban megszeppent pincérnőből mégiscsak rendíthetetlen anyatigrissé
lép elő.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|