|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMerülés a szerelembeRoboz Gábor
Submergence –
német-francia-spanyol-amerikai, 2017. Rendezte: Wim Wenders. Írta: J. M.
Ledgard regénye alapján Erin Dignam. Kép: Benoît Debie. Zene: Fernando
Velázquez. Szereplők: Alicia Vikander (Danielle), James McAvoy (James),
Alexander Siddig (Dr. Shadid), Celyn Jones (Thumbs). Gyártó: Backup Media.
Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált.
112 perc.
Hiába változatlanul aktív bő harminc évvel
csúcskorszaka után is, Wim Wenders az elmúlt évtizedben leginkább csak más
művészekről forgatott dokumentumfilmjeivel – Pina, A Föld sója – ért el
sikereket, a játékfilmezés a jelek szerint már kevéssé foglalkoztatja, és
legutóbbi egészestése csak megerősíti ezt a feltevést. A külföldön tavaly
bemutatott Merülés a szerelembe az eredetileg tényfeltáró újságíróként
dolgozó, skót J. M. Ledgard regényéből készült (akit az ínyenc magyar olvasók
az érzelmekben és utalásokban egyaránt gazdag Zsiráf című regényéről
ismerhetnek), és bár percek alatt egyértelművé teszi, milyen filmre
számíthatunk, tartogat egy egészen másfajta meglepetést.
A rendező sokadik adaptációjának főhősei a
Grönlandi-tengeren dolgozó biomatematikus Danielle, aki szakmailag gyümölcsöző,
de életveszélyes merülésre készül a tengerfenékre, és James, az éppen
Szomáliában dolgozó kém, akit dzsihádista terroristák tartanak fogva egy
ablaktalan helyiségben. A nő és a férfi még az előző évben ismerkedett össze
egy tengerparti szállóban, és az idilli környezetben villámgyorsan kialakuló
románc mindkettejükben olyan emlékeket hagyott, amelyek még a külvilágtól
elzárva is kapaszkodót jelentenek számukra.
Jogosnak tűnik abból kiindulni, hogy egy Wenders
szintű veterán valahogy csak elboldogul egy széles közönségnek szánt szerelmi
melodrámával, a film mégis mintha egy remegő kezű pályakezdő munkája lenne.
Nézőként ritkán tapasztalhatjuk meg, hogy két sztár között ennyire nem működik
a kémia, a suta párbeszédekkel és trehány jelenetekkel felvázolt románc láttán
pedig nehéz nem arra gondolni, hogy az alkotók úgy voltak vele, elég két szép
színészt mozgatniuk szép hátterek előtt. A főhősök számára a játékidő
előrehaladtával a feszültség fokozódik, a nézőben viszont inkább a zavar, hogy
még ha bérmunkáról is van szó, egy ekkora szakmai rutinnal bíró rendező miért
nem tette bele legalább a minimumot.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|