|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDHullagyárosBenke Attila
Accident Man – angol,
2018. Rendezte: Jesse V. Johnson. Szereplők: Scott Adkins, Ashley Greene, Amy
Johnston. Forgalmazó: Sony. 101 perc.
A méltatlan módon
elfeledett Blast of Silence-től vagy
Melville klasszikusától, A szamurájtól
a Léon, a profin és a Kill Billeken át az Atomszőkéig és a Vörös verébig
a profi gyilkosokat bemutató filmek hősei minduntalan szembesülnek a megbízás
és érzelmeik konfliktusával. A brit akciósztár és harcművész Scott Adkins (Vitathatatlan-széria) legújabb
filmjében, a Hullagyárosban is
megolvad a forgatókönyvet jegyző Adkins által eljátszott profi jégszíve
megbízóinak nem túl nagy örömére. Bár az amerikai Jesse V. Johnson (Ököljog, A csomag) rendezte akciófilm újdonságokat nem hoz a műfajba, de
faék egyszerűségű sztorija vizuális megvalósítása miatt igen szórakoztató.
A Hullagyáros bérgyilkosfilm Pat Mills és Tony Skinner Accident Man című képregényklasszikusát
dolgozza fel, melynek hőse, Mike Fallon specialitásai a balesetnek álcázott
gyilkosságok. Mike a Big Ray nevű mestere által vezetett szervezet tagjaként
sebészeti pontossággal kivitelezi busás pénzzel jutalmazott merényleteit,
profizmusának titkát pedig már a nyitójelenetben is a néző szájába rágják:
egyik áldozatát sem tekinti embernek, legfeljebb trófeáknak, szelfik látványos
díszletének. Ezért Adkins figurája akár a Blast
of Silence főszereplőjét idéző nihilista antihőssé is válhatna, azonban egy
nap megölik a jó ideje már leszbikus kapcsolatban élő egykori kedvesét, aki a
férfi gyermekét hordozta szíve alatt. Mike nem hiszi el, hogy a tettesek
egyszerű huligánok voltak, összeesküvést sejt, ezért megszegi a bérgyilkosok fő
szabályát, és érzelmi alapon bosszúhadjáratot indít. A szálak pedig olyan
emberekhez vezetnek, akikkel még a hűvös profi sem szeretett volna soha
konfrontálódni.
A Hullagyáros legnagyobb erényei értelemszerűen akciójelenetei. Jesse
V. Johnson szerencsére hozzáértő módon használja a vágóollót, és teret enged a
Scott Adkins által nagy szakértelemmel kivitelezett csonttörő ökölharcoknak,
melyeket jó érzékkel szórtak szét a cselekményben, így az utolsó nagyjelenetig
hatásosak maradnak. Adkins és a szintén harcművész Amy Johnston karaktereinek
végső párbaja pedig egyenesen pazar, katartikus bosszújelenetről lévén szó a
vérrel sem fukarkodtak az alkotók. Emellett a sablonos fordulatokkal
teletűzdelt bosszútörténetet Mike narrációja és a Guy Ritchie-t idéző
klipesztétika mellett az a flashback-jelenetsor is feldobja, melyben
megismerjük a főhős múltját, ahogy zöldfülű tinédzserből Big Ray
közreműködésével a balesetnek álcázott gyilkosságok mesterévé válik. Így a Hullagyáros nyugodt szívvel ajánlott
azoknak, akik a John Wickeken vagy a
kortárs brit akciófilmeken (Kereszttűz)
jól szórakoztak, és egy nem annyira képregényes, mégis jó képregényadaptációt
szeretnének látni.
Extrák: Werkfilm,
audiokommentár Scott Adkinsszel és Stu Smallal.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|