|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDAz élet áraBenke Attila
Eye in the Sky – angol,
2015. Rendezte: Gavin Hood. Szereplők: Helen Mirren, Alan Rickman, Aaron Paul.
Forgalmazó: MediaPro. 105 perc.
A globális terrorizmus
immáron a nyugati világ egészére kiterjedt, hiszen az öreg kontinenst sem
kíméli, ezért a terrorizmus elleni harc még égetőbb kérdés, mint a kétezres
évek Bush-adminisztrációjának idején volt. Roppantmód ellentmondásos és kényes
terepe ez a világpolitikának. A fanatikusok elleni hadjáratok közben fellángol
a xenofóbia, és sokszor ártatlan civilek esnek a katonai akciók áldozatául.
Erről a kérdéskörről
elmélkedik a Kathryn Bigelow dokumentarista háborús filmjére, a Zero Dark Thirtyre emlékeztető Az élet ára is, a tíz éve a Tsotsival a világhírbe katapultáló (és
azóta többek között a Kiadatást, az X-Men kezdetek: Farkast jegyző) Gavin
Hood rendező új munkája. Egy radikalizálódott brit állampolgár megöli Katherine
Powell ezredesnő (Helen Mirren) kollégáját. Az angolszász katonai hírszerzés
kideríti, hogy a dzsihadista Kenyában újabb merényletre, egy öngyilkos akcióra
készül, így az angol és amerikai vezetők a célpont likvidálása mellett
döntenek. Azonban az akció napján ártatlan kenyérárus kislány tűnik fel a
célépület mellett, és a személyes revánsvágy miatt elvakult Kathrine-nek és
társainak mérlegelnie kell, hogy feláldozzák-e a gyermeket több száz ember
megmentése érdekében.
Jóllehet itt-ott kicsit
szentimentálisabb a sztori, Az élet ára
feszült thrillerként és súlyos morális kérdéseket feszegető drámaként is
működik. Eleve szembetűnő és elgondolkodtató, hogy a döntéshozók a valóság
képeit felülnézetből, egy monitoron keresztül látják, mintha legalábbis videójáték
pixelkaraktereivel, és nem hús-vér emberekkel játszanának. Ám ami a pilótának
csak egy botkormány-mozdulat, az egy család számára iszonyú veszteség lehet.
Az élet ára szomorú különlegessége,
hogy itt játszotta el utolsó filmszerepét Alan Rickman.
Extrák: Semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 5 átlag: 5.8 |
|
|
|
|