|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziTed 2.Varró Attila
Ted 2. – amerikai, 2015. Rendezte és írta: Seth MacFarlane. Kép: Michael Barrett. Zene: Walter Murphy. Szereplők: Mark Wahlberg (John), Amanda Seyfried (Samantha), Jessica Barth (Tami-Lynn), Morgan Freeman (Meighan). Gyártó: Bluegrass Films / Fuzzy Door Productions. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 114 perc.
Elgondolkodtató, hogy a megelevenedett gyerekjátékokról
szóló filmek horrortól komédiáig miért ragaszkodnak makacsul a férfinemhez: mai
napig nem sok film készült sráckoleszba szabadult Körfűris Barbie-ról vagy elsőbálon
életre kelő Én Kicsi Punimról, miközben a filmtörténet hemzseg az ölben
ágaskodó hasbeszélő-bábuktól, kisszobák rejtekén felhorgadt fiú-játékszerektől,
és férfigazdákkal összenőtt szőrös ösztönállatkáktól. Utóbbi csoport Harvey-tól
Hódkórosig terjedő táborát gazdagítja 2012 óta Ted, a mocskos szájú plüssmacsó,
aki öntörvényű péniszpótlékként gátolja harmincas villámtesóját a
felelősségteljes férfilét elérésében. Míg azonban Seth MacFarlane szubverzív
világának álomgyári megszelídítése három éve a kamaszkor meghaladása mellett
tette le voksát, az idei folytatás első pillanatban megfosztja főhősét a
felnőtt jövő zálogát jelentő feleségtől és boldogan megtér a soha véget nem érő
gyerekkor Seholországába.
Az új mesében immár dühöng a
pánpéter-szindróma: a központi tét ezúttal éppen az örökgyerek Ted teljes jogú
ember-mivoltának törvényesítése, a párkapcsolati konfliktus (való életben is
népszerű) álmegoldását a babavállalás jelenti a reménytelenül infantilis mackó-maca
párosnak, a lassan reumakorba lépő John pedig igazi álomnőjét egy gyermeteg ügyvédfruskában
találja meg (akit Hollywood egyetlen húsvér anime-hősnője alakít) – majd az
akciófinálé a Comic-Con felnőtt-játszóterének kavalkádjából vezet a happy
endhez. Sajnálatos módon a film eszköztára is megragadt a kisiskolásnál:
koherens történet helyett gegekből fércelt, háromepizódos élményfürdőt kínál,
humora felforgatóból gyomorforgatóba vált, működőképes karakterek helyett beéri
pármondatos cameo-megjelenésekkel (miközben minden percbe legalább három
kurrens popkulturális utalást zsúfol). Tudjuk, egy játékmackó néha csak
játékmackó, az idei Ted-re pedig duplán igaz lehet ez az állítás: nem több egy
hajdan tökös szerzői karrier kiherélt, élettelen ondós bocsánál.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 75 átlag: 5.6 |
|
|
|
|