|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsak azért is szerelem!Vajda Judit
Goodbye to All That - amerikai, 2014. Rendezte és írta: Angus MacLachlan. Kép: Corey Walter. Szereplők: Paul Schneider (Otto), Melanie Lynskey (Annie), Heather Graham (Stephanie), Audrey P. Scott (Edie). Gyártó: Epoch Films / RC Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 85 perc.
Úgy tűnik, a szerencsétlenkedő Bridget
Jones-ok világában a férfi csak szuperhős lehet: ritka madár a vásznon a lúzer
szingli pasi. Ha nagy ritkán mégis felbukkan egy-egy alkotás hőseként, akkor is
általában független filmekben és jórészt frissen elhagyott-becsapott férjként
jelenik meg (Egy férfi naplója, Napos oldal, Jeff, aki otthon lakik). Nincs ez másként Angus MacLachlan rendezői
debütálásával sem, ami egy hétköznapian boldog élet idilli töredékeinek
felvillantása után rögtön belecsap a lecsóba. A mit sem sejtő Ottóval együtt a
néző is meglepetve értesül róla, hogy ami egy 8 éves kislánnyal megspékelt
szeretetteljes házasságnak tűnt, az az egyik félnek már nem felel meg, és
váratlanul kilép belőle. A magára hagyott főhős először megpróbálja megérteni a
történteket, majd amikor kiderül, hogy ebben (ex)neje nem partner,
kénytelen-kelletlen elkezd megismerkedni az agglegényélet kiváltságaival, azaz
elsősorban a testi örömökkel.
Valami különös varázslat (esetleg a
forgatókönyv hibája) folytán Ottónak nem kell elszánt puncivadászatba kezdenie
– a kiéhezett, kívánatosabbnál kívánatosabb nők szinte mind maguk találják meg.
Mindebből úgy tűnhet, hogy egy pergő cselekményű, céltudatos romkommal állunk
szemben, de a Csak azért is szerelem!
egyrészt nem dönti el, hogy vígjáték vagy dráma akar-e lenni, másrészt a
szexuális habzsolásokat bemutató epizódokat nézve egyszerűen képtelenség
eldönteni, miről is kíván szólni. Van benne ugyan egy-egy jól eltalált jelenet
és figura (például a válás „bejelentetése” a pszichológussal vagy a saját
magára mániákusan teljes nevén hivatkozó szentfazék nimfomániás), de az egész
valahogy cseppfolyós, nem áll össze. Ennek köszönhetően ha más nem is, az
értetlenség átjön, amit a főhős érezhetett, amikor felesége mindenféle
magyarázat nélkül elhagyta.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 81 átlag: 5.57 |
|
|
|
|