|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDA másik csajKránicz Bence
The Pretty One –
amerikai, 2013. Rendezte: Jenée LaMarque. Szereplők: Zoe Kazan, Jake Johnson,
John Carroll Lynch. Forgalmazó: SPHE. 91 perc.
Jenée LaMarque író-rendező első
nagyjátékfilmjében van egy jelenet, ahol a hősnő a Mona Lisáról igyekszik másolatot készíteni, de képtelen pontosan
reprodukálni Leonardo hölgyének talányos mosolyát – egy tétova ecsetvonás elég,
hogy túl szomorú, vagy épp túl vidám legyen az összhatás. Fájdalom és nevetés
kényes egyensúlya jelenti az utóbbi években divatos dramedy-k lényegét is:
változó, hogy a vígjátéki alaphelyzetet árnyékolják be (melo)drámai elemek,
vagy a komornak induló sztorik hangvétele válik könnyedebbé, de ha jól
csinálják, a végeredmény hollywoodi mércével mérve szokatlanul életszagú lesz.
LaMarque javára írhatjuk, hogy felismerte és a Mona Lisa-metaforával frappánsan meg is fogalmazta a problémát, az
ütős dramedy elkészítésében azonban nem járt sikerrel.
Laurel otthonülő,
visszahúzódó lány, szöges ellentéte ikertestvérének, a sikeres és magabiztos
Audrey-nak. Ám ő autóbalesetben meghal, az ütközést túlélő Laurel pedig részben
a sokkhatásra, részben a saját életével való elégedetlenség okán felveszi a rá
megszólalásig hasonlító Audrey személyazonosságát.
Az ígéretes alapötletből
a gyász és az elengedés szép története éppúgy kibontható lett volna, mint a
kialakulatlan személyiség énkeresésének kalandja, LaMarque-ot viszont mindez
nem érdekli, és a konfliktus tisztázása után merőben konvencionális
romkom-klisékkel operál. Eközben a mellékkarakterek halálesetre adott reakciója
is furcsán enervált és hűvös, mintha mindenki csak azért lenne itt, hogy Laurel
mihamarabb meglelje a boldogságot a szimpatikus szomszéd oldalán. A tetszetős
képek sem leplezhetik, hogy a szerzőnek nincs szándékában valódinak ható
érzelmeket vászonra vinni – ahelyett, hogy saját Mona Lisát festene, ő is a milliószor látott reprót próbálja
újszerűként eladni.
Extrák: werkfilm.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 207 átlag: 5.21 |
|
|
|
|