|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDMűkincshajszaGéczi Zoltán
Sap ji sang ciu/Chinese
Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver
Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.
Jackie Chan számára elfogadhatatlan a
visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy
forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált,
szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent
ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú
karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek
fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem
kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként,
főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton
tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.
Az egzotikus
helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus
JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a
védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad
és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek
dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra
szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott,
szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi
stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik
megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan
anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati
közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai
rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes
kasszasikerhez.
Extrák: semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 357 átlag: 5.67 |
|
|
|
|