|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziIsmeretlen férfiKovács Marcell
Unknown – japán-kanadai-amerikai-brit-német-francia, 2011. Rendezte: Jaume Collet-Serra. Írta: Oliver Butcher, Stephen Cornwell. Kép: Flavio Martínez Labiano. Zene: John Ottman. Szereplők: Liam Neeson (Dr. Martin Harris), Diane Kruger (Gina), January Jones (Elizabeth Harris), Frank Langella (Rodney Cole). Gyártó: Dark Castle / Studio Babelsberg / Studio Canal. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 113 perc. A mai, modern thrillerben kötelezõ szuszpenz-jelenet, amikor a kincset érõ digitális tartalom megszerzésén ügyködõ fõhõs feszülten figyeli, ahogy a monitoron a letöltés elõrehaladtát jelzõ csík komótosan kúszik a száz százalék felé, miközben a folyosóról egyre hangosabban hallatszik a közeledõ fegyveresek dobogása. Az Ismeretlen férfiban nincs ilyen jelenet. A Berlinben bonyolódó paranoiás-konspirációs történetben fülkébõl telefonálnak, sehol egy laptop, és nem használnak mobil internetet. Olyan régi vágású mindenki, hogy az ember biztosra veszi, a film egy klasszikus vonalvezetésû, korabeli hidegháborús kémtörténet leheletnyit aktualizált feldolgozása.
De nem így van, az alapanyagul szolgáló regény még tízéves sincs, inkább arról lehet szó, hogy az alkotók a 24 és a Bourne-trilógia kaptafájára készülõ hitech-thrillerek dömpingjében egy korábbi thriller-hagyomány felelevenítésével kínálnak alternatívát. Az Ismeretlen férfi összeesküvõi sárgult könyvlapok szövegébe rejtik kódolt üzeneteiket, és kedvesen avíttas viselkedésük egyedi bájt kölcsönöz az egyébként cseppet sem eredeti mozinak. A Bourne-remake amnéziás sztoriját látjuk viszont a hatvanéves korára akcióhõssé lett Liam Neeson kissé harrisonfordos fazonjára szabva, az Õrületet és A szökevényt idézõ pillanatokkal. Aki az Elrabolva macsós erõszakosságára számít, csalódni fog. A rendezõ Jaume Collet-Serra elõzõ filmjében, Az árvában az örökbefogadott bestia nem kevésbé sablonos sztorijából egyszerû, de hatásos eszközökkel nyomasztó családi drámát kerekített. Figyelme most is fõhõse személyes krízisére fókuszál, az akciófilmes elvárásoknak egy erõltetett, a régimódi cselekménybõl bántóan kitüremkedõ autós üldözéssel igyekszik eleget tenni, de csupán mérsékelt sikerrel.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 883 átlag: 5.61 |
|
|
|
|