|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaUlrich GregorBemutatjuk külföldi tudósítóinkatN. N.
1932-ben született Hamburgban. Tanulmányait Hamburgban, Párizsban és Nyugat-Berlinben végezte; filmkritikus és filmtörténész. Rendszeresen kritikákat közöl a „Cinéma”, a „Cinema Nuovo” és a „Filmkritik” című szakfolyóiratokban, valamint nyugatnémet napilapokban, hetilapokban és a rádióban. 1966–1972-ig a filmtörténet tanára a nyugat-berlini Filmfőiskolán. 1963-tól megalapítója és igazgatója a „Freunde der Deutsche Kinemathek”-nek; 1971 óta a nyugat-berlini „Fiatal Filmművészek Fóruma” elnevezésű fesztivál igazgatója; 1979-től a Nyugat-Berlini Filmfesztivál társigazgatója. – Megjelent könyvei: Ulrich Gregor–Enno Patalas: „Geschichte des Films”, 1962 (magyarul: „A film világtörténete”, 1966); „Wie sie filmen”, 1964 (interjúk filmrendezőkkel); dokumentumköteteket publikált a 30-as évek szovjet és amerikai filmművészetéről, Jean Renoirról, az 1966–1970-es évek olasz filmgyártásáról; újabb filmtörténeti munkája: „Geschichte des Films ab 1960”, 1978. (A film világtörténete 1960 után.) (E könyvről egyébként a Filmvilág 1979/19. számában közöltünk ismertetést.)
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 940 átlag: 5.64 |
|
|
|
|