|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégBalfácánSarodi Tibor
Íme Pierre Richard legújabb kalandja: egy cég vezérigazgatójának lánya, aki ugyanolyan kétbalkezes, mint a filmben Perrin néven szereplő kedvencünk, eltűnik valahol Mexikóban. A cég nyomozója hetekig hiába keresi. Ekkor jön a cég pszichológusának nagy ötlete: menjen Perrin – a nyomozóval (Gérard Depardieu játssza) – Mexikóba. Hiszen ő ugyanolyan peches, mint a vezér lánya, tehát ha ugyanazokra a helyekre elmegy, ahol a lány járt, hasonló balesetek áldozata lesz, és ez a sajátos „intuíció” a lány nyomára vezetheti. Mint sejtjük, oda is vezeti, olyan kalandokon keresztül, melyeket némi feje tetejére állított parapszichológia fűszerez. A történet színvonalához illő takarékosság jellemzi a helyszíneket és a poénokat. A két, egymáshoz nem illő, de egymást kiegészítő, és végül egymáshoz csiszolódó főhős történetének tanulsága: ahhoz, hogy ügyefogyott bősünk túlélje kalandjait, szükség van néhány jólirányzott pofonra, de a keményöklű profi sikeréhez is szükség lehet kiszámíthatatlan véletlenekre.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1087 átlag: 5.57 |
|
|
|
|