|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziEsküvő a toponFekete Tamás
Top End Wedding – ausztrál, 2019. Rendezte: Wayne Blair.
Írta: Miranda Tapsell és Joshua Tyler. Kép: Eric Muirray Lui. Zene: David
McCormack. Szereplők: Gwilym Lee (Ned), Miranda Tapsell (Lauren), Kerry Fox
(Hampton), Shari Sebbens (Ronelle), Huw Higginson (Trevor). Gyártó: Goalpost
Pictures. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos.
113 perc.
Az esküvői vígjátékok többsége jellemzően háromfajta
konfliktust szokott használni: egy régi szerető megjelenését (Álljon meg a nászmenet!), az utolsó
pillanatban megfutamodó résztvevőt (Oltári
nő), vagy a népes rokonság sajátos viselkedéséből és kulturális hátteréből
adódó, áthidalhatatlannak tűnő ellentétet (Bazi
nagy görög lagzi). Az ausztrál őslakos Wayne Blair harmadik nagyjátékfilmje
úgy kezdődik, mintha a választottját az
oltár előtt faképnél hagyó lány története lenne, majd hamarosan úgy tűnik, hogy
a fehér vőlegény és az aboriginal menyasszony családja közti konfliktus adja
majd a humor forrását, ám végül hőseink útja mégis másfelé visz.
Az ügyvédi praxisából nemrég kirúgott fiatalembernek, és
az ellentétes karriert befutó, egy cég igazgatóságába frissen beválasztott
lánynak a gyűrű átadása után mindössze tíz nap áll rendelkezésére, hogy
egybekeljen. Csakhogy az ara anyja épp pár napja döntött úgy, hogy szó nélkül
faképnél hagyja férjét és ismeretlen helyre távozik. A jegyespárra így új
feladat hárul: az esküvő megszervezése helyett immár az örömanya
megtalálása a cél – és miközben a hirtelen döntés okán törik a fejüket,
akaratlanul is elbizonytalanodnak a házasság intézményét illetően.
A romantikus vígjáték fátyla alatt valójában egy súlyos kétségekkel és valódi
dilemmával megrakott film rejtőzik, középpontjában a hagyományok, identitás és
közösséghez tartozás kérdéseivel. A döntő pillanatban adott válasznak nem arra,
a műfajban unalomig ismert kérdésre kell választ adnia, vajon a szemben álló illető-e az igazi, hanem hogy a házasság
mennyire jelent szükségszerűen függetlenedést és elszakadást. Az Esküvő a topon nagy erénye, hogy
miközben ezeken elmélkedik, egy percig sem felejti el, hogy a meghívó mégiscsak
egy örömteli családi ünnepre szólt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|