|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsaló csajokTüske Zsuzsanna
The Hustle –
amerikai, 2019. Rendezte: Chris Addison. Írta: Dale Launer, Paul Henning és
Stanley Shapiro. Kép: Michael Coulter. Zene: Anne Dudley. Szereplők: Anne
Hathaway (Josephine), Rebel Wilson (Penny), Alex Sharp (Thomas), Ingrid Oliver
(Desjardins). Gyártó: Camp Sugar / Pin High Productions / MGM. Forgalmazó:
Fórum Hungary. Szinkronizált. 94
perc.
Az
1988-as Riviéra vadorzói mai napig
nem veszített szélhámos vonzerejéből: fanyar sármjával és sziporkázó humorával
még 1964-es eredetijét, a szintén glancos, bár kevésbé vitriolos Dajkamesék hölgyekneket is lekörözte. A
klasszikus David Niven-Marlon Brando és a még emlékezetesebb Michael
Caine-Steve Martin szemfényvesztő duó mutatványa cseppet sem szorult
leporolásra, az álomgyár számára azonban az ötletszegénység és bevételszerzés
elegendő indokot jelentett arra, hogy a legfrissebb trend szerint átírja a
sikerképletet, és az idei verzióban sztárhölgyekre húzza a svindler-nadrágot. A
helyszín ezúttal is a francia Azúr-part, azonban felszínes milliomos-bukszák
helyett immár a megmentő szerepben tetszelgő, együgyű pénzeszsákok az áldozatai
a két kóklerinának, akik versenyre kelnek a balekoktól hemzsegő
vadászterületért.
A Csaló csajok szinte jelenetről jelenetre
leköveti a Riviéra vadorzói
cselekményét, az előd eleganciájának azonban már a szereplőválasztással búcsút
int: a Niven és Caine által megformált idősödő, nagystílű angol figura
méltóságát hiába is keresnénk az Anne Hathaway-féle karót nyelt, sznob libában,
de még rosszabb választás Rebel Wilson, akinek bunkó dömperlány karakteréhez
képest még a korábbi verziók faragatlan, pitiáner csalói is úrifiúnak tűnnek.
Az eddig sorozatokban dolgozó Chris Addison első mozi-bóvlija még soványabb
sikerekre érdemes, mint a női szereplőkkel újragondolt Szellemirtók vagy Ocean’s 8
kísérletei, amelyek érdektelenségbe fulladtak ugyan, de legalább nem keverték
össze a tökösséget a tahósággal, hogy másfél órányi útszéli attrakcióval
próbáljanak palimadarakat fogni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|