|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyémánthajszaRoboz Gábor
Siberia
– amerikai, 2018. Rendezte: Matthew Ross. Írta: Scott B. Smith. Kép: Eric
Koretz. Zene: Danny Bensi és Saunder Jurriaans. Szereplők: Keanu Reeves (Lucas
Hill), Ana Ularu (Katja), Pasha D. Lychnikoff (Borisz), Boris Gulyarin (Pjotr).
Gyártó: Company Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 104 perc.
Hollywoodi
sztárszínészt kelet-európai helyszíneken látni különleges mozinézői örömforrás,
Keanu Reevest legújabb produkciójában ráadásul még oroszul beszélni is halljuk,
akit azonban ezek az összetevők nem csigáznak fel, annak ezúttal be kell érnie
a filmkatasztrófa-turisták kárörömével. A Gyémánthajsza
hivatalos egymondatos szinopszisa mintha akaratlanul is leleplezné, hogy a
száz hosszú percen át tartó produkció mögött gyakorlatilag semmilyen épkézláb
koncepció nem volt: miután egy amerikai gyémántkereskedő orosz társa eltűnik, a
férfi Szibériába utazik, hogy megkeresse, de inkább szerelmi viszonyba kezd egy
nővel.
Amikor
saját regényeinek filmmé adaptálásáról volt szó, Scott B. Smith húsz éve
kimagasló munkát végzett (Szimpla ügy),
tíz éve erős közepest (A romok), a
forrásmű nélküli idei egészestés írásakor azonban mintha mindent elfelejtett
volna a szakmáról. Pályakezdők forgatókönyveire jellemző információadagolási
problémák keverednek hol papírízű, hol bárgyú párbeszédekkel, miközben tényleg
nem túlzás annyival összefoglalni a cselekményt, hogy különböző bűnözők
vadásznak benne valamilyen gyémántra, és ezzel párhuzamosan kialakul egy
jóindulattal is elnagyolt románc. A filmkritikusból lett rendező Matthew Ross
magabiztos noirdebütje (Frank and Lola)
után ezúttal nem vállalt szerepet a forgatókönyvírásban, és Scott alapanyagából
talán még sokfilmes rutinnal sem tudott volna várat építeni. Romantikus
thrillerében még a műfajhibridek szenvedélyes rajongóinak is nehéz bármi
valóban értékelhetőt találni, így nézőként vagy a fent említett örömök
maradnak, vagy a filmnézés halálát jelentő találgatás arról, hogy vajon mi
történhetett a forgatáson.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|