|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMamma Mia! Sose hagyjuk ABBAFekete Tamás
Mamma Mia! Here We Go
Again! – amerikai, 2018. Rendezte és írta: Ol Parker. Kép: Robert Yeoman. Zene:
ABBA. Szereplők: Meryl Streep / Lily James (Donna), Amanda Seyfried (Sophie),
Pierce Brosnan (Sam), Colin Firth (Harry), Andy Garcia (Fernando). Gyártó: Universal
/ Legendary Entertainment. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 114 perc.
Az alcím (az eredetiben
a Mamma Mia című dalból származó „Újra
itt vagyunk”) teljes pontossággal lefedi a tartalmat: szinte minden teljesen
ugyanaz, csak mintha az ABBA-estre összesereglett színészek a wurlitzerből már
csak a Greatest Hits 2.-ről választhattak volna számokat, minek következtében a
felvezető-összekötő jelenetek is kissé kényszeredettebbek és erőltetebbek
lettek – ami nem is csoda, tekintve, hogy ezúttal nem állt rendelkezésre olyan
bejáratott, működőképes és sikeres forrás, mint az előző film esetében az
1999-ben bemutatott színpadi mű.
Teljesen érthető, hogy a
Universal a 2008-as, több mint 600 millió dolláros bevételt hozó moziadaptáció
után nem akarta magukra hagyni a rajongókat, bár a második részre éppen 10 évet
kellett várni. A kérdés az volt, hogy mihez tudnak kezdeni, ha nem csupán a
kész alapanyag hiányzik, de a felhasználható dalok mennyisége is erősen
megcsappant. A formulán, a karaktereken, de még a paradicsomi helyszínen is
felesleges lett volna bármit változtatni, az viszont már sokkal inkább
csalódást keltő, hogy milyen izgalommentes és fantáziátlan a dramaturgia, amely
összekapcsolja ezeket a hol már felhasznált, hol jogosan mellőzöttnek hangzó
ABBA-számokat. A színházi darabot szerző Catherine Johnson így inkább még
egyszer, flashback-formában is elmeséli hősnőnk, Sophie fogantatásának kissé
kacifántos történetét, miközben a történet középpontjába az anya-lány viszonyt
állítja, ráadásul a kettős idősík miatt többfajta megközelítést is felvetve. Ám
hiába szeretne valami tartalmasabbat mondani – miközben úgy tűnik, még olyan
problémák is foglalkoztatnák, mint a hűtlenség, vagy akár a karrier lehetősége
- , a film megelégszik azzal, hogy épp csak annyira legyen mély és
gondolatébresztő, ahogy azt bármelyik közismert sláger is tenné.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|