KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
   1979/december
• Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
• N. N.: Radványi Géza filmográfiája
• Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
• Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
• Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
• Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap

• Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
• Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
• Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
• Pünkösti Árpád: Márványaink
• Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
• Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
• Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
• András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
• Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim

• László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A skarlát betű
• Bikácsy Gergely: Élő erők
• Báron György: Hollónegyed
• Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
• Urbán Mária: A kérdés
• Kulcsár Mária: Magánvélemény
• Gyárfás Péter: A vad hattyúk
• Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
• Sólyom András: A forró nyár árnyai
• Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
• Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
• Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
• Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
• Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
• Ökrös László: Októberi esték
• Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
• Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
• Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
• Császár István: A kritika ártalmasságáról
• Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
• N. N.: Posta
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Felhőkarcoló

Huber Zoltán

Skyscraper – amerikai, 2018. Rendezte és írta: Rawson Marshall Thurber. Kép: Robert Elswit. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Dwayne Johnson (Sawyer), Neve Campbell (Sarah), Pablo Schreiber (Ben), Noah Taylor (Pierce), Kevin Rankin (Ray). Gyártó: Legendary Entertainment / Flynn Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 102 perc.

 

Az akciófilm legstabilabb sziklája Dwayne Johnson manapság. A termetes ex-pankrátor remek PR-érzékkel építgeti jófejségre alapozott imázsát, az elődök hibáiból tanulva a szerepeit is taktikusan váltogatja. Figurái elnyűhetetlen fémváza az érző szívű bulldózer, miközben a külső borítás picit mindig változik. Jelen esetben a melodráma lett fentebb csavarva, hogy az ellenfélnek legalább látszólagos esélye lehessen megszorongatni. Hősünket az írók gyorsan megfosztják a lábától, a családját pokoli toronyba zárják és drágán adják az életét. A rosszak lángba borítják a felsőbb emeleteket, a nem éppen pehelysúlyú férfira ezért kimondottan légies kihívások várnak. A 196 centis izomtömeg szédítően magas helyeken szökell és egyensúlyozik, de a látványos akciók minden értelemben a levegőben lógnak. Az ismerős panelekből összerakott, nagy nehézségek árán, ragasztószalaggal egyben tartott sztori kizárólagos célja az alpinista mutatványok menetrendszerű kikényszerítése.

John McClane esetéhez hasonlóan a hétköznapi amerikai fickó családját most is az ázsiai karvalytőke ejti túszul, de már más szelek fújnak. A zsíros kínai jegybevételt szem előtt tartva nemcsak a helyszín került át a kétnyelvű Hongkong szimbolikus városába, a rivális gazdasági hatalom sem ellenséges többé. A helyi statisztéria, az épület tulajdonosa és a megértő rendőrök egy emberként támogatják a kisvállalkozó hőst az európai zsoldosokkal szembeni harcban. A pragmatikus forgatókönyv Kínához fűződő skizoid viszonya izgalmas mellékzönge, az össze nem illő alkotóelemek bizarr kombinációi kimondottan szórakoztatóak. A szenvtelen hatásvadászat, a túlgondolt és túltolt megoldások ezért nagyjából jól sülnek el, az attrakciós mozi szerelmesei mosolyogva dőlhetnek hátra. Bár a műfaj narancsszínű égboltját meg sem karcolja, Dwayne Johnson féllábú légtornászként is óriási.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/08 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13775