|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDGyerekrablókKovács Patrik
Kidnap – amerikai, 2018. Rendezte: Luis Prieto. Szereplők: Halle
Berry, Sage Correa, Chris McGinn. Forgalmazó: ProVideo. 95 perc.
Korunk divatos álomgyári mozihősei a sámsoni erejű heroinák, a
tesztoszterontól duzzadó alfanőstények: ma már szinte alig készülhet nélkülük
női akciófilm. A Gyerekrablók azonban
– nem fősodorbeli produkció lévén – üdítően kilóg a sorból: hősnője, Karla
(Halle Berry), az egyszerű gyorséttermi felszolgáló azzal kénytelen
szembesülni, hogy kisfiát (Sage Correa) a szeme láttára rabolják el. Autóba
pattan, és kétségbeesett hajsza veszi kezdetét, melynek során lassan
felcserélődnek a szerepek: a megfélemlített anyuka belefog a szedett-vetett
emberkereskedők levadászásába.
Eddig hát a papírvékony történet, s a Knate Lee által jegyzett
szkript aligha lesz írói mesterkurzusok szemléltetőanyaga, a Gyerekrablók megvalósítása azonban két
tekintetben is rendhagyó. Egyrészt karakterizálásában: Karla – az uralkodó
trendeknek ellentmondva – törékeny és labilis nőalak, aki nem kimagasló
rátermettségének, hanem egy sor véletlenszerű történésnek, továbbá az
antagonisták baklövéseinek köszönheti, hogy képes talpon maradni, sőt
visszavágni. Mindettől kissé talajközeli lesz a film, nemkülönben attól, hogy –
a thriller bevett szabályait figyelmen kívül hagyva – a szüzsé idejekorán
teljes tudatosságra ébreszti a nézőt a gonosztevők kilétét és motivációit
illetően.
Az Elrabolva-trilógiából
és számtalan országúti thrillerből (Spielberg Párbajától kezdve A félelem
útján című B-kategóriás darabig) összegyúrt cselekményvilág valamennyi
elemét ismerjük már korábbról, s ugyan a Gyerekrablók
felvonultatja az alapszituációból fakadó összes – erősen limitált számú –
bonyodalmat, Luis Prieto rendező egyikbe sem csempész valódi feszültséget.
Emellett néhány logikai bakugrás is tarkítja a cselekménymenetet, és a szerény
kivitelű akciójelenetek sem képesek egyensúlyba hozni a mérleget, míg némely
vizuális truváj (függőleges svenk, hatásvadász lassítások) zavaróan modoros. És
bár a történet helyszínéül szolgáló, lidérces-mocsaras Louisiana temérdek
bűnügyi opusban (az Angyalszívtől a True Detective-szériáig) szimbolikus,
pokolbéli tájként funkcionál, a Gyerekrablók
esetében sajnos csupán érdektelen biodíszlet. Halle Berry ellenben korát
meghazudtolóan attraktív és szimpatikusan esendő: még azt is megbocsátjuk neki,
hogy a zárlatban megszeppent pincérnőből mégiscsak rendíthetetlen anyatigrissé
lép elő.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|