|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDHullagyárosBenke Attila
Accident Man – angol,
2018. Rendezte: Jesse V. Johnson. Szereplők: Scott Adkins, Ashley Greene, Amy
Johnston. Forgalmazó: Sony. 101 perc.
A méltatlan módon
elfeledett Blast of Silence-től vagy
Melville klasszikusától, A szamurájtól
a Léon, a profin és a Kill Billeken át az Atomszőkéig és a Vörös verébig
a profi gyilkosokat bemutató filmek hősei minduntalan szembesülnek a megbízás
és érzelmeik konfliktusával. A brit akciósztár és harcművész Scott Adkins (Vitathatatlan-széria) legújabb
filmjében, a Hullagyárosban is
megolvad a forgatókönyvet jegyző Adkins által eljátszott profi jégszíve
megbízóinak nem túl nagy örömére. Bár az amerikai Jesse V. Johnson (Ököljog, A csomag) rendezte akciófilm újdonságokat nem hoz a műfajba, de
faék egyszerűségű sztorija vizuális megvalósítása miatt igen szórakoztató.
A Hullagyáros bérgyilkosfilm Pat Mills és Tony Skinner Accident Man című képregényklasszikusát
dolgozza fel, melynek hőse, Mike Fallon specialitásai a balesetnek álcázott
gyilkosságok. Mike a Big Ray nevű mestere által vezetett szervezet tagjaként
sebészeti pontossággal kivitelezi busás pénzzel jutalmazott merényleteit,
profizmusának titkát pedig már a nyitójelenetben is a néző szájába rágják:
egyik áldozatát sem tekinti embernek, legfeljebb trófeáknak, szelfik látványos
díszletének. Ezért Adkins figurája akár a Blast
of Silence főszereplőjét idéző nihilista antihőssé is válhatna, azonban egy
nap megölik a jó ideje már leszbikus kapcsolatban élő egykori kedvesét, aki a
férfi gyermekét hordozta szíve alatt. Mike nem hiszi el, hogy a tettesek
egyszerű huligánok voltak, összeesküvést sejt, ezért megszegi a bérgyilkosok fő
szabályát, és érzelmi alapon bosszúhadjáratot indít. A szálak pedig olyan
emberekhez vezetnek, akikkel még a hűvös profi sem szeretett volna soha
konfrontálódni.
A Hullagyáros legnagyobb erényei értelemszerűen akciójelenetei. Jesse
V. Johnson szerencsére hozzáértő módon használja a vágóollót, és teret enged a
Scott Adkins által nagy szakértelemmel kivitelezett csonttörő ökölharcoknak,
melyeket jó érzékkel szórtak szét a cselekményben, így az utolsó nagyjelenetig
hatásosak maradnak. Adkins és a szintén harcművész Amy Johnston karaktereinek
végső párbaja pedig egyenesen pazar, katartikus bosszújelenetről lévén szó a
vérrel sem fukarkodtak az alkotók. Emellett a sablonos fordulatokkal
teletűzdelt bosszútörténetet Mike narrációja és a Guy Ritchie-t idéző
klipesztétika mellett az a flashback-jelenetsor is feldobja, melyben
megismerjük a főhős múltját, ahogy zöldfülű tinédzserből Big Ray
közreműködésével a balesetnek álcázott gyilkosságok mesterévé válik. Így a Hullagyáros nyugodt szívvel ajánlott
azoknak, akik a John Wickeken vagy a
kortárs brit akciófilmeken (Kereszttűz)
jól szórakoztak, és egy nem annyira képregényes, mégis jó képregényadaptációt
szeretnének látni.
Extrák: Werkfilm,
audiokommentár Scott Adkinsszel és Stu Smallal.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|