|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzabadulószobaKránicz Bence
Escape Room – amerikai, 2017.
Rendezte: Will Wernick. Írta: Noah Dorsey. Kép: Jason Goodell. Zene: Jeremy
Miles Ferguson. Szereplők: Evan Williams (Tyler), Annabelle Stephenson
(Natasha), Elisabeth Hower (Christen), Dan J. Johnson (Anderson). Gyártó:
Escape Productions. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 86 perc.
Négyfős baráti társaság
választ magának jópofa esti programot: egy szabadulószobába fizetnek be,
ahonnan egy óra alatt kell kijutniuk. Ám csakhamar kiderül, hogy nem ők
játszanak, hanem valaki más játszik velük, és az életük a tét... Nem, ez nem is
a Szabadulószoba című, 2017-es,
kisköltségvetésű amerikai horror története, hanem a Szabadulószoba című, 2017-es, kisköltségvetésű amerikai horroré. A Szabadulószobával ellentétben a Szabadulószobában egy hatfős baráti társaság választ magának
jópofa esti programot: egy szabadulószobába fizetnek be, ahonnan egy óra alatt
kell kijutniuk. Ám csakhamar kiderül, hogy nem ők játszanak, hanem valaki más
játszik velük, és az életük a tét.
Nem először fordul elő a
filmtörténetben, hogy különböző alkotóknak egyszerre pont ugyanaz jut eszébe, a
közelmúltból gondolhatunk például a Truman
Show és az Ed TV párosára vagy
Truman Capote-duplaéletrajzra. A két friss Szabadulószoba
esete ezeknél egyszerre enyhébb és súlyosabb: enyhébb, mert az utóbbi években
népszerűvé vált csapdaszobás logikai játékok témája valósággal kínálja magát
zárt szobás krimihez vagy horrorhoz; és súlyosabb, mert a két film kínosan
hasonlít egymásra. Többek között abban is, hogy jóformán ugyanannyira
érdektelenek. Az itthon bemutatott variáció a Fűrész-típusú kamaraborzalmakat vegyíti a „mennyire ismered
szeretteidet valójában?” kérdését boncolgató, melodrámai utakon tapogatózó
történetsémával, amelyet nemrég a Magyarországon váratlan sikert aratott olasz
film, a Teljesen idegenek is
elővezetett. Kérdés tehát van, de válaszok nincsenek, a két tematika
találkozásából nem futotta többre egy átgondolatlan és összecsapott,
látványosan olcsó horrornál. Talán inkább a másik Szabadulószobával érdemes próbát tenni, abban legalább feltűnik
Sean Young.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 7 |
|
|
|
|