|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziFűrész: Újra játékbanKovács Marcell
Jigsaw – amerikai, 2017. Rendezte: Michael és Peter Spierig. Írta: Pete Goldfinger és Josh Stolberg. Kép: Ben Nott. Zene: Charlie Clouser. Szereplők: Matt Passmore (Logan), Callum Keith Rennie (Halloran), Hannah Emily Anderson (Eleanor), Tobin Bell (Jigsaw). Gyártó: Serendipity Productions / Twisted Pictures. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 92 perc. A Fűrész-sorozat
az elmúlt évtized meghatározó horrorsikere volt, a 2004-ben bemutatott első
film meglepően jó fogadtatása hatására sűrű egymásutánban hat folytatás
készült. A legutóbbi Fűrész 3D után
joggal érezték úgy a gyártók, hogy a legvégső fájdalmas nyögést is kipréselték,
az utolsó vércseppet is kifacsarták a projektből, és lezárták a szériát.
Eltelt közben néhány év, a mai mozis
időszámításban szinte egy örökkévalóság, és láss csodát, itt az újabb Fűrész film, egy következő folytatás,
ami a hosszabb szünet miatt egy új kezdet is. A horror, sci-fi területén jártas
Spierig fivérek (Daybreakers – A vámpírok
kora, Időhurok) a rendezők, a
forgatókönyvért felelős Goldfinger és Stolberg is tapasztalt szakemberek,
munkájuk gyümölcse mégis fantáziátlan, unalmas és erőltetett. Nyolcadik
alkalommal azért csak szükség lett volna némi vérfrissítésre, de a recept a
szokásos. Most is szűkös helyiségben összezárt idegenek küzdenek az életükért
betegesen agyafúrt próbatételek során, miközben a másik történetszálon a
szintén levegőtlen kórbonctani laborban folyik a nyomozás a megcsonkított
áldozatok gyilkosa után. El se hinné az ember, a sorozat kulcsfigurája, a „Kirakós
gyilkos” már a harmadik rész óta halott, de ezúttal is felbukkan természetesen,
nélküle nincs Fűrész. Nem csak Tobin
Bell, de a többi kötelező hozzávaló is mind kipipálva: a szado-mazo
hajlamainkra és félelmeinkre építő kínzóeszközök, a klausztrofóbiánkat
kihasználó rendezői megoldások mind régről ismerősek, ráadásul ezúttal talán kevésbé
is megrázóak.
Minden filmes franchise dilemmája ez:
hogyan lehet az újdonság erejével hatni, ha közben az elvárásoknak is meg
akarunk felelni. Láttunk már rá példát, hogy ez sikerült. Most nem.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|