|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziA széfRoboz Gábor
The Vault – amerikai, 2017. Rendezte: Dan Bush. Írta: Dan Bush és Conal Byrne. Kép: Andrew Shulkind. Zene: Shaun Drew. Szereplők: Taryn Manning (Vee Dillon), Francesca Eastwood (Leah Dillon), Scott Haze (Michael Dillon), James Franco (Ed Maas). Gyártó: Redwire Pictures. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 91 perc. Elvben nagyon is eseményszámba megy, hogy
heist-horror kerül a magyar mozikba – egyúttal, furcsamód, rögtön az HBO-ra is
–, A széf azokat legalábbis könnyen
felcsigázhatja pofonegyszerű alapkoncepciójával, akiket egy éjféli
mozi-hangulatú vetítés ígérete alapvetően örömmel tölt el. A precízen másfél
órára kalibrált film nyitásában két elhidegült lánytestvér egy bűnözőcsapatot
irányítva betör egy bankba, hogy pénzt szerezzenek a szintén velük dolgozó,
bajba került öccsüknek. A mérsékelten profi bagázst a legnagyobb meglepetés
akkor éri, amikor szembesülnek vele, hogy az épület alagsora nem csak egy
széfet rejt: a sötétben ráérősen gyülekező, de annál agresszívebb rémségek is
vannak.
A lassan tizenöt éve
filmező Dan Bush (A jel) eddig is
leginkább kisköltségvetésű high-concept műfajfilmekkel próbált betörni a
köztudatba, de teljesen kizárt, hogy egy tehetségekre vadászó producer épp a
legfrissebb produkciója alapján látja meg benne a szűkös büdzsével is
leleményesen gazdálkodó rendezőt. Az idei film egyedüli bravúrja az, hogy hiába
játszódik végig egy zárt helyszínen, és hiába skiccel fel legalább féltucat
aktív szereplőt, egyetlen épkézláb karaktert vagy párbeszédet sem képes
felmutatni, és nehéz lenne a színészeket hibáztatni azért, hogy legfeljebb két
arckifejezés váltogatásával estek túl a forgatáson. Bush az in medias res
kezdéssel nagyon hamar kiöli a valódi feszültséget a heistból, a horrorhoz
pedig messze nem ért annyira, hogy élelmes filmnyelvi fogásokkal ellensúlyozza
a pénzhiányt, ahhoz viszont már nem elég amatőr, hogy A széf az elejétől a végéig kínosan szórakoztató legyen.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|