|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziSokkal több, mint testőrLovas Anna
The Hitman’s Bodyguard –
amerikai, 2017. Rendezte: Patrick Hughes. Írta: Tom O’Connor. Kép: Jules O’Loughlin.
Zene: Atli Örvarsson. Szereplők: Ryan Reynolds (Bryce), Samuel L. Jackson
(Darius), Salma Hayek (Sonia), Gary Oldman (Dukovich), Elodie Young (Amelia).
Gyártó: Millennium Films / Skydance Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 118 perc.
A Deadpool pofátlan anti-szuperhősének hatalmas sikerű alakítása óta
felfelé ívelő, ám a „tripla A-besorolású” sztárstátusznak még csak sarokról
integető Ryan Reynolds és a „mothefucker”-t saját nyelvként használó Samuel L.
Jackson leszerződtetése a Sokkal több
mint testőrbe a maximum volt, amit a produkciós cég tehetett a filmért.
Kár, hogy ennél több nem nagyon történt az ausztrál Patrick Hughes (Red Hill,The Expendables 3.)
akciófilm-rendező idei nagyjátékfilmjében.
Önparódiának (is) szánt,
eltúlzott akciójelenetek és nevetségessé tett romantika kíséri két
főszereplőnket; a rakétavetők között könnyűszerrel átszlalomozó,
pofátlanságában is szerethető bérgyilkost, és a védelmére állított hajdani
elit-, ám mostanra lecsúszott testőrt. Kettősük egy fehérorosz diktátor gyilkos
hadjárata elől menekülve szelik át Európa nyugatibb felét: miközben
megpróbálják néhol tényleg nevettető, néhol inkább csak kínos poénok között nem
kinyírni egymást, közösen megválaszolják az élet nagy kérdéseit, legyen szó
erkölcsről, a jó és a rossz viszonyáról, vagy a szerelemről. Persze sosem túl
komolyan, nehogy elbillenjen a mérleg nyelve a minidrámák felé az akció
helyett, plusz a film készítői a korlátozott költségvetést kihasználva a létező
összes, emberi transzportálásra alkalmas eszközre ráültethessenek egy
kaszkadőrt, aki karambolozik, zuhan, robban, vagy éppen motorcsónakon száguld
végig az amszterdami kanálisokon. Bár a Ryan Reynolds és Samuel L. Jackson
között meglepően jól működő kémia végig kitart a majdnem kétórás játékidőn, még
ez a se veled-se nélküled bromance sem segít megfeledkezni a semmitmondó
történetről, a jelentéktelen mellékszereplőkről (kivéve talán a bérgyilkos
feleségét alakító Salma Hayeket) és a bugyuta humorról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|