|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziÚjra otthonAlföldi Nóra
Home Again – amerikai,
2017. Rendezte és írta: Hallie Meyers-Shyer. Kép: Dean Cundey. Zene: John
Debney. Szereplők: Reese Witherspoon (Alice), Nat Wolf (Teddy), Lake Bell
(Zoey), Candice Bergen (Lillian), Michael Sheen (Austen). Gyártó: Black Bicycle
Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált.
97 perc.
A tévéreneszánsz és az
online-streamelés létezése valóságos áldás, ám üröm a tapsikoló örömben, hogy
kisképernyő uralma alatt nagy múltú műfajok kerülnek talán örök kisképernyős
száműzetésbe a nagyvászonról. A mozi- paradicsomból kihullófélben lévő zsánerek
egyike a romantikus komédia, igaz a műfajt korántsem kell félteni, hiszen a
pihepuha kanapék és rágcsálnivalóval teli spájzok tőszomszédságában igazi
otthonra lel, ahol maximális gondoskodással tudja szórakoztatni a közeget,
amelynek teremtetett.
Örömünnep tehát ha egy
igazi minőségi romkom vásznat ér, főleg, ha olyan, mindenki által szeretett
cukiság királynő tér vissza – pár évnyi indie kiruccanás után –, mint Reese
Witherspoon. Azonban az Újra otthon
rendezője Hallie Meyers-Shyer (Nancy Meyers producer lánya) sajnos vélhetően
maga se tudja, hogy mi keresnivalója van egy negyvenes újdonsült szingli-mami
csöppet kusza sztorijában. Meyers-Shyer elsőfilmesként ugyan képes arra, hogy
egymás után rakjon jeleneteket és párbeszédeket adjon szereplői szájába – ám
érezhetően belegabalyodik a saját ágas-bogas, az egymondatos ismertető alapján
szaftos ezredfordulós francia művészfilmnek ígérkező cselekményébe. Pedig az
alapkonfliktus izgalmas: a frissen elvált kétgyermekes volvós-anyuka egyszer
csak otthonába fogad három fiatal, feltűnően jóképű filmes suhancot, sőt, mi
több, az egyikkel még egy kis románc is bimbózik. Ám mindeközben a másik két
gavallér is kicsit szerelmes lesz az újdonsült pótanya figurába, és mindennek
tetejébe az exférj is felbukkan, hogy további érzelmi viharokat okozzon. A
viharok elmaradnak, de még csak félreértések se támadnak sehol. Az Újra otthon sajnos pont az a film amiből
a szemérmesség, a zavaros vagy butuska motivációk és a kötelező klisék miatt
pont akkor illan el minden izgalomfaktor, amikor a vödör popcorn és a
desszertnek szánt gumicukor is elfogy.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|