|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziSully – Csoda a Hudson folyónBenke Attila
Sully
– amerikai, 2016. Rendezte: Clint Eastwood. Írta: Todd Komarnicki. Kép: Tom
Stern. Zene: Christian Jacob. Szereplők: Tom Hanks (Chesley ‘Sully’
Sullenberger), Aaron Eckhart (Jeff Skiles), Laura Linney (Lorraine), Sam
Huntington (Jeff Kolodjay). Gyártó: FilmNation / Malpaso Production / Village
Roadshow Pictures / RatPac. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 96 perc.
A
színész Clint Eastwood Gran Torino
című bűndrámájával elbúcsúzott a nagyvászontól, rendezőként viszont nem
hajlandó letenni a lantot. Túl a nyolcvanon Eastwood testileg-lelkileg még
mindig fitt, ám sajnos kései filmjei betegeskednek, így a legutóbbi Amerikai mesterlövész is, melyet bár
tisztességesen levezényelt a fakó lovas, de a színész-rendező legjobb munkáival
(Nincs bocsánat, Tökéletes világ) ellentétben a kétes közel-keleti akcióiról hírhedt
amerikai patrióta, Chris Kyle története valódi emberi dráma helyett
propagandaízű hőseposzra sikeredett.
A
2009-es januári légikatasztrófáról, illetve a repülőt vezető kapitányról,
Chesley Sullenbergerről szóló Sully-val
vannak hasonló problémák, de a veterán rendező ezúttal közelebb került egykori
önmagához. Clint Eastwood legújabb drámájában az emlékezés logikája szervezi a
cselekményt, mely a katasztrófa utáni hivatalos vizsgálattal és a címszereplő
krízishelyzetben meghozott döntésével foglalkozik. Így Sully gondolataival
együtt kavarognak múlt és jelen képei, Eastwood időfelbontással és szubjektív
víziókkal teszi átélhetővé és nem utolsó sorban feszültté a hírekből ismerhető
valós történetet.
Ám a Sully Clint Eastwood kései filmjeire
jellemző módon egyfelől túl szájbarágós, nem bízik nézője intelligenciájában,
másfelől pedig Eastwood képtelen Sully-ból, első tisztjéből, Jeffből és a
vizsgálóbizottság tagjaiból emberi karaktert faragni. Akárcsak az egykori
westernhős leggyengébbnek tartott westernfilmjében, a Fakó lovasban, Jó és Rossz küzd a leegyszerűsített, populista
hangvételű Sully-ban is, csak
fegyverforgatók helyett itt Tom Hanks és Aaron Eckhart „hétköznapi hősei” és
lelketlen bürokraták típusfigurái szópárbajoznak.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 6.67 |
|
|
|
|