|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziA boldogság titkaTeszár Dávid
El
misterio de la felicidad – argentin, 2015. Rendezte: Daniel Burman. Írta:
Sergio Dubcovsky és Daniel Burman. Kép: Daniel Ortega. Szereplők: Guillermo
Francella (Santiago), Fabián Arenillas (Eugenio), Inés Estévez (Laura), Sergio
Boris (Sergio). Gyártó: BD Ciné / Total Entertainment / Telefe. Forgalmazó:
Cirko Film Kft. Feliratos. 92 perc.
Latin-Amerika
Woody Allenje, Daniel Burman keserédes, értelmiségi
családtörténet-trilógiájával (A Messiásra
várva, Elveszett ölelés, Családjog) szerzett nemzetközi
ismertséget a 2000-es évek derekán és azóta is a családi viszonyok érzékeny
argentin vászonfestője – ezt hol komorabban (Üres fészek), hol pedig vidámabban teszi (All in). Legutóbbi, 2014-es keltezésű alkotása, A boldogság titka egy buddy movie-alaphelyzettel indít (két
középkorú, legendás jó barát közös üzletet vezet, állandóan együtt töltik az
időt és a legapróbb gesztusokból is értik egymást), az egyik üzlettárs
rejtélyes eltűnésével azonban már a játékidő elején romantikus komédiába vált,
amikor is a feleség ugrik be bizniszbe a nőtlen CEO mellé. Burman rafinériája
azonban nem áll meg itt, ugyanis a kedélyes banalitások mentén lényegbevágó
egzisztenciális és identitásbeli kérdéseket tesz fel, amelyek megválaszolása a
mindenkori nézőt terheli. Valóban ismerjük a hozzánk legközelebb álló
embereket? Amennyiben nem, akkor önmagunkat vajon mennyire látjuk tisztán? A
hoppon maradt, hisztériás feleség és az autópilóta üzemmódban működő
üzletvezető-barát egymással versengve próbál választ találni ezen talányokra,
miután egy szempillantás alatt szertefoszlik több bénító erejű, önnön életüket
eddig túszul ejtő tévképzetük. Burman szerint a másiktól elidegenedés origóját
az önmagunktól elidegenedés jelöli ki. A nyomtalanul eltűnt úriember felkutatására
szervezett magánakció ekként önkutatási akcióvá válik, és ezen mindkét
főszereplő őszintén megrökönyödik. A
boldogság titka a címe ellenére egyáltalán nem felszínes romantikus
limonádé – éppen ellenkezőleg: amolyan taoista ihletettségű, meghökkentően
bölcs dramedy az önismeret
hiányosságairól és a szabad akaratunkból magunkra rántott tévképzet-kaloda
kellemetlen hatásmechanizmusáról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 37 átlag: 5.38 |
|
|
|
|