|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsak azért is szerelem!Vajda Judit
Goodbye to All That - amerikai, 2014. Rendezte és írta: Angus MacLachlan. Kép: Corey Walter. Szereplők: Paul Schneider (Otto), Melanie Lynskey (Annie), Heather Graham (Stephanie), Audrey P. Scott (Edie). Gyártó: Epoch Films / RC Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 85 perc.
Úgy tűnik, a szerencsétlenkedő Bridget
Jones-ok világában a férfi csak szuperhős lehet: ritka madár a vásznon a lúzer
szingli pasi. Ha nagy ritkán mégis felbukkan egy-egy alkotás hőseként, akkor is
általában független filmekben és jórészt frissen elhagyott-becsapott férjként
jelenik meg (Egy férfi naplója, Napos oldal, Jeff, aki otthon lakik). Nincs ez másként Angus MacLachlan rendezői
debütálásával sem, ami egy hétköznapian boldog élet idilli töredékeinek
felvillantása után rögtön belecsap a lecsóba. A mit sem sejtő Ottóval együtt a
néző is meglepetve értesül róla, hogy ami egy 8 éves kislánnyal megspékelt
szeretetteljes házasságnak tűnt, az az egyik félnek már nem felel meg, és
váratlanul kilép belőle. A magára hagyott főhős először megpróbálja megérteni a
történteket, majd amikor kiderül, hogy ebben (ex)neje nem partner,
kénytelen-kelletlen elkezd megismerkedni az agglegényélet kiváltságaival, azaz
elsősorban a testi örömökkel.
Valami különös varázslat (esetleg a
forgatókönyv hibája) folytán Ottónak nem kell elszánt puncivadászatba kezdenie
– a kiéhezett, kívánatosabbnál kívánatosabb nők szinte mind maguk találják meg.
Mindebből úgy tűnhet, hogy egy pergő cselekményű, céltudatos romkommal állunk
szemben, de a Csak azért is szerelem!
egyrészt nem dönti el, hogy vígjáték vagy dráma akar-e lenni, másrészt a
szexuális habzsolásokat bemutató epizódokat nézve egyszerűen képtelenség
eldönteni, miről is kíván szólni. Van benne ugyan egy-egy jól eltalált jelenet
és figura (például a válás „bejelentetése” a pszichológussal vagy a saját
magára mániákusan teljes nevén hivatkozó szentfazék nimfomániás), de az egész
valahogy cseppfolyós, nem áll össze. Ennek köszönhetően ha más nem is, az
értetlenség átjön, amit a főhős érezhetett, amikor felesége mindenféle
magyarázat nélkül elhagyta.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 81 átlag: 5.57 |
|
|
|
|