|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsapdaKránicz Bence
Snitch – amerikai, 2013. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Justin Haythe. Kép: Dana Gonzales. Zene: Antonio Pinto. Szereplők: Dwayne Johnson (Matthews), Barry Pepper (Cooper), Jon Bernthal (James), Susan Sarandon (Joanne). Gyártó: Summit Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált 112 perc.
Az exploitation film álrealista stratégiája, a „veled is
megtörténhet” üzenete ma is kiindulópontját képezheti az alsó-hollywoodi
tucatfilmek közül kitűnni igyekvő kisköltségvetésű produkcióknak. A Csapdának sem érdemes elhinni, hogy
valós események ihlették, legfeljebb annyiban, hogy a kezdő drogfutárokat
tényleg megkérdezik a rendőrök, hogy ismernek-e nagyobb halakat – minden egyéb
Ric Roman Waugh képzeletének szüleménye.
A kaszkadőrből lett író-rendező már előző munkájában, Az elítéltben is az egyetlen rossz
döntés miatt romba dőlő kisemberi egzisztencia kérdéseit feszegette – most a
Dwayne Johnson által alakított fuvarozó mentené a fiát a börtönből azzal, hogy
komolyabb dílereket buktat le. Aki arra számít, hogy hősünk puszta ököllel tör
utat a kokainszállítmányokig, az csalódni fog: test test elleni harc helyett
Johnson a céges kamiont veti be avatárként. Az országutak ódivatú behemótjának
sofőrülésében a Nagy Amerikai Apa a Die
Hard 5. után újfent kénytelen megmenteni éretlen fiúgyermekét, bizonyságát
adva, hogy a konzervatív hollywoodi recept életképesebb az új technológiát
használó ifjoncok (lásd a Skype-on lebeszélt drogügyletet) függetlenedési
kísérleteinél. A jogszabályokra és a gazdasági válságra való hivatkozások
sokkal rosszabbul állnak a filmnek, mint a Konvojt
idéző kamionos romantika, a bikanyakú Johnson színészi jelenléte viszont
meglepő módon az előbbieknek is képes hitelt adni, sziklaszilárd pontjaként
Waugh csekély invencióval, de biztos kézzel levezényelt thrillerének.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 621 átlag: 5.61 |
|
|
|
|