KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2020/06
MAGYAR MŰHELY
Soós Tamás Dénes: „A mozikkal együtt sírunk, együtt nevetünk”. Körinterjú a forgalmazás jövőjéről
P. Szabó Dénes: A viszály magvai Jancsó-filmek a rendszerváltásról – 2. rész
Báron György: Kortársunk, Voltaire. Kreif Zsuzsanna: Candide
Morsányi Bernadett: Idő van. Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
Stőhr Lóránt: Harcmodor hidegháborúban. Hajdu Szabolcs: Békeidő

ÚJ RAJ
Teszár Dávid: Családban marad. Hirokazu Kore-eda

A ZSÁNER MESTEREI
Varga Zoltán: Sóhajok és sikolyok. Dario Argento-portré – 2. rész
Nemes Z. Márió: A lehetetlen film filozófiája. Lichter Péter – Máté Bori: A horror filozófiája

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Varró Attila: Barbárok a tudatküszöbön Richard Corben: Neverwhere

Baski Sándor: Pszichedelikus mélyfúrások Duncan Trussell – Pendleton Ward: Az éjféli evangélium

LATIN PANORÁMA
Lénárt András: A Disney-küldetés. Amerika-közi filmpolitika 1930-45
Barkóczi Janka: Távoli hangok. Kleber Mendonça Filho és az új brazil film
Pedro Almodóvar: Síkváltások. Karanténnapló

NÉMET PANTEON
Schreiber András: A lefejezett próféta. Friedrich Wilhelm Murnau
Martin Ferenc: Tájba vetített érzelmek. Friedrich Wilhelm Murnau

KÖNYV
Kránicz Bence: Jelmezes rajongók. Dr. Kárpáti György szerk.: A képregényfilm

VIDEÓJÁTÉK
Herpai Gergely: Apokalipszis itt és most? Világjárvány a videójátékokban

TELEVÍZIÓ
Kránicz Bence: A történelemnek nincs vége. Howard Gordon és Alex Ganda: Homeland
Pernecker Dávid: A szex és a város. Friedrich Wilhelm Murnau
Kovács Gellért: A szex és a város. Friedrich Wilhelm Murnau
Rejtett kincsek HBO eredeti játékfilmek.

STREAMLINE-MOZI

DVD

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Nánay Bence: A káosz rítusai (1996/07)

A fiatalok dolga a filmcsinálás, legalábbis annak kellene lennie – írta egy François Truffaut nevű fiatalember több mint harminc éve. Érdemes komolyan venni ezt a kiáltványszerű félmondatot. Chaplin, Eizenstein, Hitchcock, Vertov, Jean Vigo, Frank Capra mindannyian huszonöt éves koruk előtt készítették első filmjeiket. De húszas éveiben járt a hatvanas évek új hullámainak nagy nemzedéke, Godard, Chabrol, sőt Wenders és Herzog is. Úgy tűnik, Truffaut-nak igaza van. A filmművészet nagy korszakaiban – kevés kivételtől eltekintve – fiatalok álltak a kamera mögött. Atom Egoyan tizenkilenc évesen készítette első rövidfilmjét, egy-két éven belül már csaknem minden rövidfilmfesztiválon nyert valamilyen díjat. Az igazi sikert azonban a játékfilmjei hozták meg. Huszonhét éves volt, amikor hirtelen mindenki róla kezdett beszélni. Ugyanis 1987-ben Wim Wenders a montreáli fesztivál díjátadásán gálánsan úgy nyilatkozott, hogy a zsűri fődíját nem is a Berlin felett az ég érdemelné, hanem Egoyan Családi mozi című filmje. Ettől kezdve Egoyant mindenki úgy ismerte: ő az a csodagyerek, akit Wenders fedezett föl. Nem mintha sok köze volna Egoyan rendezéseinek a Wenders-filmekhez. Stílusuk is, világnézetük is alapjaiban különbözik. Sőt, ha valamilyen hatásról lehet beszélni, az éppen Egoyan hatása Wendersre. (A világ végéig néhány jobban sikerült jelenete kísértetiesen hasonlít a Wenders által agyondicsért Családi mozira.)...

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 19:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 23:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 11:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 20:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 22:40