KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2019/05

MAGYAR MŰHELY
Hirsch Tibor: Wittman fiúk az Orfeumban Történelmi filmek: Boldog békeidők
Kovács Ágnes: Piros, fehér – szűrke. A Fényes szelek színdramaturgiája
Kincses Károly: Turától Bombayig Sára Sándor fotográfiái
Szekfű András: Hamvassy Anna és a Balázs-Béla-hagyatékok
Kránicz Bence: Kitaposott ösvények Friss hús Fesztivál

BIOMOZI/GENETIKA
Borbíró András: Isten munkaasztalán. Biohekkerek hajnala
Sághy Miklós: Zöld filmek. Hódosy Annamária: Biomozi
Sepsi László: Testképzavar. Charles Burns: Black Hole

ÚJ RAJ
Huber Zoltán: A fal adja a másikat (Neil Marshall)

WESTERNLEGENDÁK
Kovács Patrik: Elvadult tájon gázolok. A Ranown-ciklus westernjei
Varga Zoltán – Vízkeleti Dániel: Józanító haláldal. Kultmozi: Rio Bravo

REBELLIS KLASSZIKUSOK
Varga Dénes: A tisztánlátás bátorsága. Elio Petri

FILMZENE
Pernecker Dávid: Murphy jéghideg könnycseppjei. Basil Poledouris

FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: Újratervezés. Graz

TELEVÍZIÓ
Kovács Bálint: Szex, hazugság, pedofilia (Dan Reed: Neverland elhagyása)
Roboz Gábor: High concept (Katja Blichfeld – Ben Sinclair: High maintenance)
Benke Attila: A kis cézár felesége (Ujj Mészáros Károly: Alvilág)

KRITIKA
Baski Sándor: Lehetnél te is. Jordan Peele: Mi
Lichter Péter: Karibi dadaizmus. Harmony Korine: Túltolva
Kránicz Bence: A rája költészete. Phuttiphong Aroonpheng: Manta Ray

MOZI

DVD

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Sneé Péter: Őrjítő vágy (1993/01)

A thillerek nem AIDS-esek, pusztító kórjuk velükszületett. Rendszerint képtelenek megbirkózni egy ellentmondással: egyedül akkor működőképesek, ha elhitetik, szereplőik köznapi emberek, történetük velünk is megeshetne tehát, ugyanakkor a műfaj dramaturgiája annyira kötött, sablonos, hogy teljességgel valószerűtlenné teszi a szokásos életmegnyilvánulásokat is. Minél több darab születik e műfajban, annál elrugaszkodottabbak hősei, amit a jobb ösztönű alkotók mérhetetlen mennyiségű hitelesítő szövegeléssel és gátszakító érzelgősséggel igyekeznek feledtetni. Attól viszont bepállik a sztori, és a vérszagra, rettegésre betért néző ásítozik. Kaplan filmjében negyven percig kell várnia, amíg a felső középosztálybeli bártulajdonos végre ráébred, hogy feleségére szemet vetett egy – mondjuk: alsó középosztálybeli – pszichopata rendőr, majd újabb húsz perc telik el fenyegetőnek szánt álmosító közbeszéddel, mialatt a félközeli szereplőkön, valamint a személyiségükhöz illő, lélektelenül berendezett háttéren legeltethetjük szemünket, mígnem döcögve beindul a halálos masinéria. Ám az effektusok arra valók, hogy csigázzanak és fárasszanak, következésképpen a műfajban járatos nézőnek legföljebb annyi szórakozása marad, figyelje a szokvány trükköket. Ha a film elején jelentőségteljesen ránéznek egy tárgyra, kulcsszerepet kap-e majd az a tetőponton, ha a gyilkos feltűnő helyen hagy egy revolvert, félrevezeti-e vele kiszemelt áldozatát és ha elrejt egy másikat, vajon rosszul teszi-e......

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 23:46
2. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 11:01
3. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 20:09
4. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 22:40
5. Kránicz Bence: Búcsú a férfiaktól 2017/09 (1 komment)2018-04-02 11:10